Fundacja Wspierania Komunikacji Marketingowej

16 kwietnia 2003

Warszawa, marzec 2003

Szanowni Państwo,

Proponujemy Państwu możliwość sponsorowania niezwykłej inicjatywy.

Kiedy myślimy o tym, czym Polska mogłaby się poszczycić i z czego uczynić symbol naszego narodowego sukcesu niełatwo jest o jednoznaczną odpowiedź. W świecie nie ma produktu, ani marki, z którymi nasz kraj byłby pozytywnie utożsamiany. Polska określana jest często jako kraj rolniczy. Fakt ten może być naszym atutem. Aby tak było potrzebujemy produktu, który dobrze się kojarzy, jest prosty i przystępny jako symbol oraz bliski każdemu człowiekowi.

Naszą propozycją jest JABŁKO.

Jesteśmy wielkim europejskim producentem jabłek i drugim na świecie producentem koncentratu soku jabłkowego. Niestety znaczna część polskich jabłek marnuje się, nie znajdując rynków zbytu ani możliwości przetwórczych. Nasz projekt przygotowaliśmy przy dużym wsparciu Pana Premiera Jarosława Kalinowskiego, Prezesa Agro Biznes Klubu - Pana Zbigniewa Grycana, Prezesa PAIZ - Pana Antoniego Styrczuli, Prezesa Towarzystwa Inicjatyw Gospodarczych i Edukacyjnych - Pana Romana Jagielińskiego, Prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki - Pani Anny Somorowskiej, Prezesa KIG - Pana Andrzeja Arendarskiego, Prezesa Związku Sadowników RP - Pana Mirosława Maliszewskiego oraz Prezesa Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowatych - Profesora Eberharda Makosza, najwybitniejszego w Polsce znawcy jabłek. Dowiedzieliśmy się, że polskie jabłka są wyjątkowe. Specyficzny mikroklimat powoduje, że mają najwyższą kwasowość, która jest wyznacznikiem walorów zdrowotnych i smakowych.

Bardzo zależy nam na jak najszerszej reprezentacji wszystkich środowisk zainteresowanych polskim rolnictwem, przetwórstwem, ekologią, turystyką, jak również poprawą wizerunku Polski w świecie.
Staramy się o patronat honorowy Pana Prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego.

Nasz pomysł ma trzy wymiary: gospodarczy, zdrowotny i wizerunkowy.

Wymiar Gospodarczy
I. Inwestycje zagraniczne - przeniesienie produkcji do Polski.
Chcemy zorganizować wspólnie z PAIZ-em konferencję największych polskich producentów i światowych przetwórców jabłek. Otwarcie rynku unijnego stwarza możliwości dialogu z największymi europejskimi producentami wyrobów alkoholowych wytwarzanych na bazie jabłek tj. Calvados, cydr, wysokiej jakości wina jabłkowe, na temat uruchomienia ich produkcji w Polsce. Wpłynęłoby to w znaczny sposób na obniżenie kosztów producentów, zaś Polska odniosłaby korzyść w postaci stworzenia nowych miejsc pracy i zagospodarowania polskich jabłek.

II. Uruchomienie nowych kierunków przetwórstwa jabłek w kraju. Chcemy uruchomić w Polsce lokalne przetwórstwo jabłek i produkcję wyrobów jabłkowych znanych i cieszących się popularnością w świecie, a u nas nieobecnych tj.: skoncentrowane pektyny jabłkowe dla przemysłu farmaceutycznego, wyciąg z pestek jabłek dla przemysłu kosmetycznego, koncentraty do produkcji słodyczy, jabłka w czekoladzie, jabłka kandyzowane, chipsy jabłkowe, octy jabłkowe, lody i sorbety w wielu smakach jabłkowych, a w końcu lokalna produkcja wysokiej klasy win jabłkowych, cydru i Calvadosu. Pozwoli to na zagospodarowanie ogromnych ilości jabłek w różnej jakości i stworzy nowe miejsca pracy w regionach wiejskich.

III. Stymulowanie eksportu.
Musimy rozgraniczyć ofertę eksportową na wschód i na zachód. Rynki wschodnie potrzebują zwiększonych działań marketingowych, wspierających sprzedaż istniejących odmian. Rynek unijny wymaga szerszych działań. Marzy nam się reaktywowanie ginących gatunków jabłek na skalę przemysłową. Ustaliliśmy, że istnieją w Polsce oazy (np. Nadwiślański Park Krajobrazowy), gdzie w dalszym ciągu kultywuje się unikatowe i zapomniane na rynku od lat odmiany, których smak znamy z dzieciństwa - między innymi kosztele, koksy, malinówki, szare renety. Jest technicznie możliwe reaktywowanie produkcji ginących jabłek na skalę przemysłową w przeciągu 2-3 lat. Chcemy również wypromować czysto polskie nowe odmiany, takie jak Ligol. Stanowiłoby to dla Polski wielką szansę eksportu jabłek ekologicznych, których nikt inny w Europie nie produkuje, na rynki Unii Europejskiej. Żywność ekologiczna jest szansą dla całego polskiego rolnictwa.


Wymiar Zdrowotny
Zwiększenie spożycia jabłek i produktów pochodnych w codziennej diecie Polaków dobrze służy celom zdrowotnym i skutecznie zapobiega tzw. "chorobom dnia codziennego". Dzięki licznym i pożytecznym substancjom w nich zawartym, takim jak witaminy i składniki mineralne oraz związki fenolowe i karotenowe, a także kwasy organiczne, jabłka są niezastąpionym środkiem w prewencji wielu schorzeń. Zdrowotna rola jabłka jest niedoceniana w Polsce, choć znane przysłowie mówi "an apple a day keeps the doctor away". Jak bardzo potrzebna jest tego typu profilaktyka w Polsce nie trzeba nikogo przekonywać. Niezbędne są działania marketingowe uświadamiające społeczeństwu zdrowotne zalety polskich jabłek.


Wymiar Wizerunkowy
Chcielibyśmy aby Polska była kojarzona, między innymi, jako kraj wspaniałych, pysznych i zdrowych jabłek. Symbol jabłka mógłby być zastosowany dla wszystkich owoców i warzyw ekologicznych, bądź nawet całej polskiej żywności ekologicznej. Jabłko mogłoby stać się logiem nagrody za najlepsze produkty ekologiczne, a wręcz logiem kojarzącym się z Polską, tak jak tulipan kojarzony jest z Holandią.

Aspekt wizerunkowy jest ogromnie ważny, gdyż Polakom potrzeba pozytywnych symboli naszego sukcesu, z którymi moglibyśmy się identyfikować. Jabłko kojarzy się dobrze. Jabłko, jako modny sposób na zachowanie zdrowia i urody. Jabłko, jako symbol dobrego smaku i nowoczesności. Jabłko, jako romantyczny i aromatyczny owoc, którym można skusić i uwieść. Od Raju po Nowy Jork, bez względu na konotacje jabłko wywołuje uśmiech i wzbudza sympatię. Przedstawiciele najbardziej wpływowych mediów entuzjastycznie podchodzą do naszego projektu - wyrazili zainteresowanie promocją oraz gotowość objęcia go patronatem medialnym. Nasi dotychczasowi recenzenci podkreślają, iż jabłko jest symbolem romantycznym a jednocześnie konkretnym i prostym, czytelnym i w pełni wiarygodnym, gdyż Polska jest wielkim potentatem w produkcji jabłek.

Naszą misją jest wykreowanie mody na Polskie Jabłko, aby jabłko mogło
wykreować modę na Polskę w świecie.

W tym celu potrzebne są działania reklamujące jabłko oraz produkty z niego wytwarzane.

Temu właśnie ma służyć multimedialna akcja prowadzona przez cały wrzesień. W jej ramach pojawią się materiały informacyjne oraz kampania reklamowa promująca walory zdrowotne polskich jabłek. Zwieńczeniem działań będzie FESTIWAL "ZŁOTA POLSKA JABŁOŃ" - impreza masowa, planowana na ostatni weekend września na Nowym Mieście i Podzamczu w Warszawie. Zarys imprezy przedstawiamy w załączniku.


Państwa udział jako sponsora (stoisko + pakiet sponsorski) w odbywającej się w pięknej scenerii imprezy doda Festiwalowi i towarzyszącym mu działaniom prestiżu, a zarazem podkreśli Państwa zaangażowanie zarówno w rozwój przetwórstwa jabłek, jak i w dobry wizerunek i promocję Polski przy użyciu prostego i autentycznego narodowego symbolu, jakim jest jabłko. Prosimy o przyjęcie propozycji sponsoringu, którą z przyjemnością omówimy szczegółowo przy spotkaniu.

Program Festiwalu Jabłko
Oferta Sponsoringowa

Łączę wyrazy szacunku,

Nina Kowalewska
Prezes Zarządu
Ad Rem
Fundacja Wspierania Komunikacji Marketingowej
tel. (22) 646 26 76
0-602280572
e-mail: adrem@ft.pl


POWIĄZANE

W środę rozpoczęła się dwudniowa konferencja „Aktywna starość na obszarach wiejs...

2 grudnia startuje w Madrycie szczyt klimatyczny COP25, na którym mają zostać sp...

– Dobre wykorzystanie wiedzy bardzo może pomóc polskiemu rolnictwu. Oczekujemy n...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę