Agrolok_280518

GMO: mam prawo wyboru

22 kwietnia 2002

Społeczny Instytut Ekologiczny rozpoczął swoją kolejną kampanie informacyjną. Tym razem pod hasłem: CZY WIESZ CO JESZ - MASZ PRAWO WYBORU

Pojęcie żywności genetycznie modyfikowanej nie jest już niczym nowym dla polskich konsumentów. Z badań CBOS wynika, że zaledwie co szósty Polak nie wie nic na temat organizmów modyfikowanych genetycznie. W opinii Polaków, GMO są ponad dwukrotnie częściej kojarzone ze zjawiskami negatywnymi niż pozytywnymi, natomiast prawie 60% badanych nie wie, że produkty wytworzone z użyciem GMO już są  dostępne na naszym rynku. 3/4 badanych zadeklarowało, że nie zamierza kupować artykułów wytworzonych z użyciem GMO.  

Celem nowej kampanii SIE jest uświadomienie polskiemu konsumentowi, że ma prawo żądać, aby produkty żywnościowe zawierające modyfikacje genetyczne były oznakowane zgodnie z polskim prawodawstwem. W takiej bowiem sytuacji, każdy kupujący miałby możliwość wyboru. 

Do kampanii Społecznego Instytutu Ekologicznego przyłączyły się także inne ogólnopolskie organizacje pozarządowe.

Chcesz wziąć udział w akcji Społecznego Instytutu Ekologicznego? 
Skontaktuj się z SIE – tel. 0 22 668 97 92. Więcej szczegółów na stronie http://www.gmo-bio.org.

Czytaj także: GMO: Kto ma rację?


POWIĄZANE

Kierownictwo resortu rolnictwa przyjęto we wtorek zaktualizowany Ramowy Plan Dzi...

Rolnictwo ekologiczne w Polsce zamiast spodziewanego dynamicznego rozwoju, od ki...

Przedstawiciele państw unijnych przyjęli we wtorek ostatecznie przepisy dotycząc...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę