OPOLAGRA_2025

Napęd hydrauliczny kół BLACK BRUIN – jak działa najsilniejszy pomocnik w transporcie leśnym

8 czerwca 2025
Napęd hydrauliczny kół BLACK BRUIN – jak działa najsilniejszy pomocnik w transporcie leśnym

W trudnym terenie leśnym, gdzie stabilność, siła uciągu i niezawodność są kluczowe, napęd hydrauliczny kół - BLACK BRUIN stanowi przełomowe rozwiązanie dla nowoczesnych przyczep leśnych. Dzięki zastosowaniu silników hydraulicznych zintegrowanych z piastami kół oraz innowacyjnym funkcjom, napęd BLACK BRUIN stosowany w maszynach FAO FAR zapewnia niezrównaną efektywność i bezpieczeństwo transportu drewna.

Jak działa napęd hydrauliczny BLACK BRUIN?

Serce systemu stanowią silniki hydrauliczne BB5 lub B250, które są zintegrowane bezpośrednio z piastami kół przyczepy. Dzięki temu rozwiązaniu, napęd uruchamia się natychmiastowo po naciśnięciu przycisku lub pod wpływem ruchu minijoysticka, zapewniając pełną kontrolę nad ruchem przyczepy. W czasie przejazdów bez użycia napędu, w przeciwieństwie do przestarzałego napędu mechanicznego, system nie generuje oporu – nie poruszają się żadne elementy poza łożyskami, nie generuje się ruchu oleju w instalacji, co minimalizuje zużycie energii i zwiększa efektywność pracy. Ciągnik rolniczy z zestawem do zrywki i podwozu drewna FAO FAR wyposażonym w napędy hydrauliczne może bezpiecznie poruszać się z prędkością do 50 km/h

Dodatkowo, napęd hydrauliczny BLACK BRUIN w przyczepach lesnych FAO FAR przyczepach leśnych FAO FAR może być wyposażony w hamulce bębnowe, które zwiększają skuteczność hamowania zarówno w wymagającym terenie, jak i podczas przejazdów na drogach, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo podczas transportu drewna.

Zasilanie i kompatybilność

Układ napędowy BLACK BRUIN do zasilania wykorzystuje pompę służącą również do zasilania żurawia leśnego. Cały zespół napędowy znajduje się na przyczepie, co umożliwia szybkie i łatwe agregowanie z różnymi ciągnikami. Dzięki temu rozwiązaniu, przyczepa staje się bardziej uniwersalna i elastyczna w użytkowaniu od wersji wyposażonej w napęd mechaniczny.

Sterowanie

Firma FAO FAR oferuje dwie możliwości sterowania napędem hydraulicznym w przyczepie leśnej. Pierwsza opcja to przewodowy pilot wyposażony w potencjometr do regulacji prędkości jazdy oraz dwa guziki – przód i tył. Druga, rekomendowana opcja to zintegrowane sterowanie minijoystickami zabudowanymi w podłokietnikach ciągnika. W opcji tej do proporcjonalnego sterowania napędem używamy te same joysticki co do pracy żurawiem. Dzięki temu podczas układania stosu możemy podnieść łapy i „przepchnąć” traktor napędami bez odrywania rąk od joysticków i bez obracania fotela.

Zalety napędu hydraulicznego BLACK BRUIN

  • Natychmiastowe uruchomienie: Napęd włącza się natychmiast po naciśnięciu przycisku, bez konieczności zatrzymywania, zapewniając pełną kontrolę nad sterowaniem przyczepą.
  • Brak oporu w czasie jazdy bez napędu: Podczas przejazdów bez użycia napędu, system nie generuje oporu, co zwiększa efektywność transportu.
  • Brak ruchomych elementów poza łożyskami: W czasie jazdy bez napędu, nie poruszają się żadne elementy poza łożyskami, co minimalizuje zużycie energii i zwiększa trwałość systemu.
  • Hamulce bębnowe: Dodatkowe wyposażenie w hamulce bębnowe zwiększa skuteczność hamowania, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo.
  • BLACK BRUIN
  • Kompatybilność z różnymi ciągnikami: Dzięki zasilaniu z pompy żurawia leśnego i umiejscowieniu napędu na przyczepie, system jest kompatybilny z różnymi modelami ciągników. W odróżnieniu od przyczep z napędem mechanicznym nie potrzeba montować pompy na przodzie ciągnika i przeciągać przewodów do maszyny, ponieważ tylny wał WOM nie jest wykorzystywany jedynie do napędzania kół
  • Niski koszt eksploatacji: system jest dużo prostszy i posiada mniej elementów mogących ulec awarii niż w przypadku napędu mechanicznego

Zastosowanie w transporcie leśnym

Napęd hydrauliczny BLACK BRUIN znajduje szerokie zastosowanie w  koparkach, wozach asenizacyjnych, przyczepach rolniczych, ale również w transporcie leśnym, szczególnie w przypadku forwarderów, oraz przypadku przyczep leśnych o ładowności powyżej 10 ton. Dzięki zwiększonej trakcji i efektywności, przyczepy te mogą poruszać się w trudnym terenie leśnym, gdzie tradycyjne metody transportu byłyby niewystarczające. Obecnie około 70% profesjonalnych przyczep leśnych FAO FAR o ładowności powyżej 10 ton jest zamawianych z napędem hydraulicznym kół BLACK BRUIN.

Podsumowanie

Napęd hydrauliczny kół BLACK BRUIN to innowacyjne rozwiązanie, które rewolucjonizuje transport leśny. Dzięki zaawansowanej technologii, niezawodności i łatwej kompatybilności z różnymi ciągnikami, stanowi on niezastąpiony element nowoczesnych przyczep leśnych. Jeśli szukasz efektywnego i bezpiecznego sposobu transportu drewna w trudnym terenie, przyczepa leśna FAO FAR wyposażona w napęd hydrauliczny BLACK BRUIN jest rozwiązaniem, które spełni Twoje oczekiwania.

oprac, e-red, ppr.pl


POWIĄZANE

Kilka dekad temu, kiedy grypa ptaków była jedynie odległym zagrożeniem, nikt nie...

Rząd Donalda Tuska uzyskał wczoraj w Sejmie wotum zaufania, jednak z sondażu Uni...

Podpisana została pierwsza umowa w ramach unijnego instrumentu gwarancji kredytó...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę