aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Fundusz Promocji Mleczarstwa - kulawe rozwiązanie

10 marca 2004

W sprawie Funduszu Promocji Mleczarstwa pod jednym względem panuje względna zgoda – Fundusz jest potrzebny, bo potrzebna jest promocja polskich wyrobów mleczarskich.

Mimo to niewiele brakowało, by przy okazji nowelizacji ustawy o regulacji rynku mleka i przetworów mlecznych zapis o utworzeniu funduszu został usunięty. Przeciwni takiemu wnioskowi byli senatorzy i ich poprawka została ostatecznie zaakceptowana przez parlament. Wątpliwości posłów, którzy zgłaszali wniosek o likwidację funduszu nie tyle jednak budziła merytoryczna zasadność jego istnienia, ile sposób i tryb gospodarowania pieniędzmi na nim gromadzonymi. Bo wokół tej kwestii narosło wiele nieporozumień i niezadowolenia.

Spór dotyczył kwalifikacji środków funduszu: komisja traktowała je jako niepubliczne, a w związku z tym uważała iż ten fakt zwalnia z obowiązku zastosowania trybu przetargowego, natomiast agencja miała zastrzeżenia, co do takiej interpretacji. Drugi spór rozgrywał się wewnątrz branży. Duże firmy, legitymujące się znacznymi ilościami skupionego mleka odprowadzały na konto FPM znaczne kwoty, w ich opinii stopień korzystania ze środków funduszu był nieadekwatny do sum wpłacanych przez nie. Trzeba przyznać, że te obiekcje nie były całkiem nieuzasadnione.


POWIĄZANE

Sekretariat Prezesa Zarządu ZPPM, Pana Marcina Hydzika,  przesyłał do Pierwszego...

- Polskie mleczarnie zaczynają już zmniejszać gramaturę opakowań - ich tarę - za...

W terminie 19-23 lutego 2024 r., członków Polskiej Izby Mleka tj.  Spółdzielczą ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę