OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Najlepsze cechy mleka w serach Serenada

27 kwietnia 2015
W maju rusza kampania reklamowa sera salami Serenada od SM Spomlek. Celem akcji jest podniesienie świadomości konsumentów na temat ilości mleka potrzebnego do produkcji sera żółtego. Zgodnie z recepturą serowarską, 1 kg sera powstaje z 10 litrów mleka.
Standardem w znakowaniu produktów jest pokazywanie jego składu. Podczas codziennych zakupów często analizujemy etykiety i deklarowane składniki produktu. Czy przyglądając się opakowaniu ulubionego sera żółtego zastanawiamy się z ilu litrów mleka robimy ser? Marka Serenada postanowiła odsłonić konsumentom rąbka tajemnicy serowarskiej pokazując, że jakość sera płynie prosto z surowca. Literatura fachowa, wskazuje na recepturę, zgodnie z którą do wytworzenia 1 kg sera żółtego niezbędnych jest aż 10 litrów mleka.
Recepturę dobrego sera można porównać do przepisu na ciasto. Przepis z definicji jest najlepszym wypracowanym rozwiązaniem, schematem prowadzącym do doskonałości i powtarzalnej jakości. Doświadczony cukiernik trzyma się przepisu, odmierza, waży składniki. Dobra gospodyni domowa niejednokrotnie miary zastępuje doświadczeniem i wyczuciem, lecz zawsze na bazie sprawdzonego przepisu. Podobnie jest z serem. 10 litrów to sprawdzone i opisane średnie zużycie mleka do produkcji 1 kg sera żółtego. Receptura ta powstała na bazie praktyki technologów i serowarów, jako optymalny przepis. Istnieją już technologie pozwalające istotnie zmniejszyć zużycie mleka na 1 kg sera, aby obniżyć cenę.  Spomlek konsekwentnie takie propozycje odrzuca. Doświadczenia przemysłu mięsnego coraz wyraźniej wskazują, że to ślepa uliczka.
- Ser żółty zawiera wszystkie najlepsze cechy mleka: łagodny, naturalny, zdrowy, mleczny. Serów o takich cechach poszukują Polscy. Nasza propozycja to ser salami. Dodatkowo jego okrągły kształt sprawia, że idealnie pasuje do bułki śniadaniowej i łatwo go odróżnić od innych serów – mówi Emilia Pożarowszczyk, brand manager SM Spomlek.
- Chcemy zapoznać konsumentów z serem Salami z dwóch powodów. Po pierwsze chcemy zwrócić uwagę na alternatywę dla serów śniadaniowych typu gouda, podlaski czy tylżycki. Po drugie w czerwcu oddamy do użytku nowoczesny park maszynowy w oddziale w Chojnicach. Mając takie zaplecze i widząc rosnący popyt na ten gatunek sera, w roku 2016 planujemy sprzedawać istotnie więcej sera salami. Musimy zadbać, aby nasza sprzedaż rosła, co wiąże się z budowaniem świadomości konsumenckiej –dodaje  Edward Bajko, prezes SM Spomlek.
Kampania reklamowa serów salami Serenada rozpocznie się w maju i potrwa miesiąc. W największych miastach Polski, takich jak Warszawa, Wrocław, Kraków, Trójmiasto, Poznań, Łódź, Szczecin oraz Śląsk pojawią się bilbordy oraz citylighty promujące ser salami od Serenady w różnych odsłonach. Równolegle z kampanią bilbordową startuje kampania banerowa w internecie. Pierwszy tydzień odsłon w internecie rozpoczyna się teaserem, prezentującym kolejno dodawane butelki mleka. Konsumenci zachęcani do zabawy w zliczanie butelek, będą przez 7 dni odliczać je, aż do poznania całej prawdy o serze Salami w  odsłonie revealowej. Wszystkie reklamy pojawią się na największych portalach i stronach wchodzących w grupy WP, Onet i Interia, oraz kobiecych portalach tematycznych.

Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek z Radzynia Podlaskiego jest jednym z największych polskich producentów sera żółtego. W 2014 r. wyprodukowała blisko 22 000 ton serów typu holenderskiego i szwajcarskiego.    
Spółdzielnia znana jest przede wszystkim, jako producent specjalizujący się w wytwarzaniu serów szlachetnych, wprowadzający na polski rynek nowe gatunki. Jako pierwsza w Polsce zaoferowała ser z oczkami (Radamer) oraz ser długodojrzewający (Bursztyn). Oprócz kilku gatunków serów żółtych, produkuje m.in. artykuły proszkowane (mleko, maślanka i serwatka), masło. Są one wytwarzane w czterech lokalizacjach: w głównym zakładzie produkcyjnym w Radzyniu Podlaskim oraz w oddziałach w Parczewie, Chojnicach i Młynarach (okolice Elbląga).
SM Spomlek to ponad 100 lat tradycji spółdzielczości na ziemiach Polesia. Obecnie należy do ponad 1800 udziałowców, wśród których ponad 1300 osób to rolnicy indywidualni - dostawcy, a ponad 500 to pracownicy.
Opracował: Obi oba

POWIĄZANE

Spółdzielnia Mleczarska Ryki, jeden z wiodących producentów serów dojrzewających...

Przyspieszone tempo wdrażania regulacji CSRD (Corporate Sustainability Reporting...

Małgorzata Cebelińska, Wiceprezes Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, wzię...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę