A_BIO_AGRO_950

Ruszyła kampania cukrowa

15 października 2003

Na Dolnym Śląsku, Opolszczyźnie i Śląsku kampanię cukrowniczą po raz pierwszy organizują Francuzi. Ich zdaniem dzisiaj sytuacji spółki nie można porównywać do tej sprzed prywatyzacji. Jej kondycja finansowa jest dobra. – Rolnicy dostaną na czas zapłatę za buraki – mówią.

Francuzi zadecydowali, że cukier będzie produkować w tym roku mniej fabryk. Z 16 cukrowni dawnej Śląskiej Spółki Cukrowej do tegorocznej kampanii przystąpiło 12. Niektóre fabryki zamiast przez 60 dni, będą produkować cukier o 20 dni dłużej. 
 
Plantatorzy obawiają się, że za wydłużenie terminu odstawiania buraków nie dostaną zapłaty. Inwestor nie gwarantuje też, że w przyszłych latach nie będzie zamykał innych cukrowni. 
 
W Unii Europejskiej będzie dużo zmian w regulacji rynku cukru. W 2006 roku zmieni się system limitów. Cena interwencyjna drastycznie spadnie. Nie wiemy, jak będzie wyglądał rynek cukru w tym czasie w Polsce – mówi Patrice Saintherant – prezes Śląskiej Spółki Cukrowej.
 
Francuzi zapewniają, że do czasu zmiany limitów śląskie cukrownie będą produkować tyle samo cukru. Od przyszłego roku zmieni się też cena buraków i będzie zbliżona do ceny w Unii, czyli około 200 zł za tonę.


POWIĄZANE

W 2024 r. w Polsce było niecałe 25 tys. ekologicznych producentów żywności, co o...

Ochrona ziemniaka od A do Z. Co proponuje plantatorom INNVIGO? Ze względu na war...

Zawartość boru w glebach jest bardzo niska. Ponad 80% powierzchni gruntów ornych...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę