aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Dopłaty do zakupu masła

24 sierpnia 2006

Przypominamy, że za pośrednictwem Agencji Rynku Rolnego można skorzystać z unijnego programu: „Dopłaty do zakupu masła przez instytucje i organizacje niedochodowe”.

Agencja Rynku Rolnego – zgodnie z zasadami obowiązującymi w Unii Europejskiej – udziela dopłat do zakupu masła przez instytucje i organizacje niedochodowe.

Instytucja/organizacja niedochodowa tj. nie uzyskująca dochodów z prowadzonej działalności staje się beneficjentem z dniem wpisania jej przez Agencję Rynku Rolnego do rejestru beneficjentów. Warunkiem uzyskania wpisu do rejestru jest m.in. podpisanie umowy na zakup masła z dostawcą oraz złożenie w ARR dokumentów potwierdzających niedochodowy charakter instytucji/organizacji.

O status dostawcy masła (wpis do rejestru dostawców masła) może ubiegać się przedsiębiorca, który spełni wymagania określone w przepisach UE. Przedsiębiorca stanie się uprawnionym dostawcą masła z dniem wpisania go przez Agencję Rynku Rolnego do rejestru dostawców masła. Warunkiem uzyskania wpisu do rejestru jest m.in. podpisanie umowy na sprzedaż masła z beneficjentem.

Dopłaty wypłacane są przedsiębiorcom dostarczającym masło do instytucji niedochodowych, które uzyskały status beneficjenta.

Przedmiotem dopłat jest:
* masło niesolone o minimalnej zawartości tłuszczu mlecznego 82% wagowo oraz maksymalnej zawartości wody 16% wagowo lub/i
* masło solone o minimalnej zawartości tłuszczu mlecznego 80% wagowo, maksymalnej zawartości wody 16% wagowo oraz minimalnej zawartości soli 2% wagowo,
jeśli:
* zostało wyprodukowane ze śmietanki pochodzącej z UE, w zakładzie produkcyjnym spełniającym wymagania weterynaryjne UE,
* spełnia wymagania krajowej klasy jakości, zgodnie z normą PN-A-86155 „Mleko i przetwory mleczne - Masło”,
* zostało zakupione w Polsce przez beneficjenta od dostawcy masła zatwierdzonego przez ARR do udziału w mechanizmie,
* zostało wykorzystane do przygotowania posiłków w stołówce (lub innej formie zbiorowego żywienia), w której posiłki te wydane będą uprawnionym konsumentom).

Masło przeznaczone do sprzedaży w ramach mechanizmu musi być oznakowane zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1898/2005 ustanawiającym szczegółowe zasady wprowadzenia w życie rozporządzenia Rady (WE) nr 1255/1999 w odniesieniu do środków w zakresie zbytu śmietanki, masła i masła skoncentrowanego na rynku Wspólnoty (z pózn. zm.).

Dostawcy masła i beneficjenci mogą składać „Wnioski o zatwierdzenie (wpis do rejestru)” w OT ARR właściwym ze względu na swoją siedzibę w ciągu całego roku kalendarzowego.

Zatwierdzeni do udziału w mechanizmie beneficjenci (wraz z informacją o wpisie do rejestru i nadaniu numeru zatwierdzenia) otrzymają od ARR specjalne dokumenty – bony, uprawniające do zakupu masła w ramach mechanizmu.

Każdy bon zawiera informację o maksymalnej ilości masła, którą beneficjent może zakupić w ramach tego bonu. Każdemu konsumentowi pozostającemu pod opieką beneficjenta przysługują w ramach mechanizmu 2 kg masła miesięcznie.

Po dostarczeniu przez dostawcę masła w ramach danego bonu, beneficjent przekazuje ten bon dostawcy.

Dostawca masła (zatwierdzony do udziału w mechanizmie), który zrealizował dostawy masła do beneficjenta/beneficjentów, składa w OT ARR właściwym ze względu na swoją siedzibę „Wniosek o zapłatę kwoty należnej z tytułu dopłat” wraz z oryginalnymi bonami otrzymanymi od beneficjenta/beneficjentów oraz pozostałymi załącznikami określonymi w „Warunkach udzielania dopłat do zakupu masła przez instytucje i organizacje niedochodowe”.

Minimalną ilość masła, na którą dostawca masła może złożyć wniosek, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 26 kwietnia 2005 r., Dz. U. nr 80, poz. 701.

Stawka dopłaty jest określona w rozporządzeniu Komisji Europejskiej i jest dostępna na stronie internetowej ARR.

ARR wypłaca dopłatę przysługującą dostawcy masła w terminie 60 dni od daty złożenia we właściwym OT ARR wniosku o zapłatę kwoty należnej z tytułu dopłat wraz z kompletem niezbędnych dokumentów.

Wzory formularzy oraz „Warunki udzielania dopłat do zakupu masła przez instytucje i organizacje niedochodowe” są dostępne:
* na stronie internetowej www.arr.gov.pl
* w Oddziałach Terenowych ARR
* w Centrali ARR w Warszawie, ul. Nowy Świat 6/12

Szczegółowe informacje dotyczące dopłat do zakupu masła przez instytucje i organizacje niedochodowe można uzyskać w:
* Oddziałach Terenowych ARR
* Telefonicznym Punkcie Informacyjnym ARR (022) 661 72 72


POWIĄZANE

Już za moment rozpocznie się długo wyczekiwany gorący sezon wakacyjny. Z pomocą ...

Nieustannie pojawiają się nowe informacje o przypadkach, w których oszuści wykor...

Wiele osób posiadających rezydencję podatkową Abu Zabi, Dubaju czy innego emirat...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę