Kompania Piwowarska zamierza w 2003 r. i kolejnych latach inwestować po 200 mln zł rocznie. Ostatnią zakończoną inwestycją jest otwarta we wtorek oczyszczalnia ścieków w tyskim browarze warta 22 mln zł.
Jednak, jak
zaznacza prezes Kompanii Paweł Sudoł, wiele będzie zależeć od tego jak szybko
będzie rosło spożycie piwa w Polsce. Jego zdaniem w tym roku polskie browary
sprzedadzą minimum 27 mln hektolitrów piwa, zaś sama Kompania - 9 mln hl.
Powinno dać jej to ok. 33 proc. udział w rynku. Liderem będzie zapewne Grupa
Żywiec, która w wyniku fuzji Heinekena z Brau Union (ma browary Van Pur,
Kujawiak i Królewskie), zwiększy swój udział do ok. 37 proc. Po trzech
kwartałach piwowarzy są rozczarowani wynikami branży, bowiem mimo upalnego lata
piwo sprzedawało się zaskakująco słabo. Od lipca do września sprzedaż wzrosła
jedynie o 2,8 proc., co spowodowało, że wskaźnik od początku roku sięga ledwie
3,6 proc. Jeszcze kilka miesięcy temu spodziewano się, że będzie to 5
proc.