OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Maleje apetyt Polaków na przekąski

3 grudnia 2015
Moda na odchudzanie i zdrowe odżywianie zmienia polski rynek przekąsek - informuje "Rzeczpospolita".
"Pod względem wielkości sprzedaży słonych przekąsek Polska jest w dziesiątce największych rynków przekąsek w regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki" - mówi Chris Hood, szef firmy Kellogg na Europę.
W 2015 r. Polacy wydadzą na słone i słodkie przekąski ponad 2,5 mld zł, o niecały 1 proc. więcej niż rok wcześniej - prognozuje firma badawcza Euromonitor International. Zmaleć mogą wydatki na chipsy. Według Euromonitora w przyszłym roku mogą one wynieść ok. 962 mln zł wobec niemal 967 mln zł rok wcześniej.
"W ostatnich latach wzrost kategorii słonych przekąsek spowolnił, a rynek zaczął ulegać przeobrażeniom" - komentuje Piotr Grauer, ekspert firmy doradczej KPMG. Producenci ograniczają kaloryczność chipsów i chrupek w reakcji na modę na odchudzanie i zdrowy sposób odżywiania. Trend ten sprzyja z kolei dystrybutorom bakalii.
"Już ponad połowa bakalii kupowana jest w Polsce jako przekąska. Kilkanaście lat temu udział ten nie przekraczał 10 proc., a bakalie kupowało się głównie jako dodatek do ciast" - mówi Marian Owerko, przewodniczący rady nadzorczej Bakallandu.


POWIĄZANE

Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej – Biało-Czerwona Symfonia Tożsamości   2 m...

W dobie rosnącej popularności gamingu wśród młodzieży, wybór odpowiedniego kompu...

(Waszyngton, D.C., 29 kwietnia 2025 r.) - W pierwszych 100 dniach administracji ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę