biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Maleje apetyt Polaków na przekąski

3 grudnia 2015
Moda na odchudzanie i zdrowe odżywianie zmienia polski rynek przekąsek - informuje "Rzeczpospolita".
"Pod względem wielkości sprzedaży słonych przekąsek Polska jest w dziesiątce największych rynków przekąsek w regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki" - mówi Chris Hood, szef firmy Kellogg na Europę.
W 2015 r. Polacy wydadzą na słone i słodkie przekąski ponad 2,5 mld zł, o niecały 1 proc. więcej niż rok wcześniej - prognozuje firma badawcza Euromonitor International. Zmaleć mogą wydatki na chipsy. Według Euromonitora w przyszłym roku mogą one wynieść ok. 962 mln zł wobec niemal 967 mln zł rok wcześniej.
"W ostatnich latach wzrost kategorii słonych przekąsek spowolnił, a rynek zaczął ulegać przeobrażeniom" - komentuje Piotr Grauer, ekspert firmy doradczej KPMG. Producenci ograniczają kaloryczność chipsów i chrupek w reakcji na modę na odchudzanie i zdrowy sposób odżywiania. Trend ten sprzyja z kolei dystrybutorom bakalii.
"Już ponad połowa bakalii kupowana jest w Polsce jako przekąska. Kilkanaście lat temu udział ten nie przekraczał 10 proc., a bakalie kupowało się głównie jako dodatek do ciast" - mówi Marian Owerko, przewodniczący rady nadzorczej Bakallandu.


POWIĄZANE

Odszkodowania dla rolników często są zaniżone (i są coraz rzadsze). Jak bronić s...

Co szóste jajo kurze, które jest przedmiotem światowego handlu, pochodzi z Polsk...

Uruchomienie w Szwecji spółki do obsługi rynków skandynawskich i start sprzedaży...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę