aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Notebook dostępny dla każdego

7 października 2005
Krajowy rynek notebooków rośnie w zawrotnym tempie, a producenci prześcigają się w promocjach, by przekonać do siebie klientów. Rynek notebooków w Polsce wzrasta rokrocznie w tempie przekraczającym 30 proc.

Wybór małej firmy i użytkownika indywidualnego determinowany jest nadal głównie ceną i marką producenta. Parametry techniczne często schodzą na drugi plan. Klienci kupują też komputery bez systemu operacyjnego Windows. Oznacza to zazwyczaj kilkaset złotych oszczędności w cenie całego komputera.

Głównym kryterium pozostaje cena. Sukces Acera to efekt połączenia korzystnej ceny z interesującymi konfiguracjami i znaną marką. Podobny tropem podąża np. Fujitsu-Siemens Computer. W przypadku zbliżonej ceny, klienci zaczynają porównywać konfigurację –  mówi Jarosław Smulski, analityk IDC Central Europe.

Markowy notebook można kupić w ofertach promocyjnych za niespełna 2 tys. złotych. Jeszcze rok temu taka cena byłaby niewyobrażalna. Producenci ostrzegają jednak, że taniej już nie będzie. W przyszłym roku może nawet wystąpić lekki wzrost –  mówi Robert Grosiak, product manager w polskim oddziale Fujitsu-Siemens Computer.


POWIĄZANE

Podkoniec zeszłego tygodnia, na terenie zakładu produkcyjnego Grupy MLEKOVITA w ...

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszyst...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę