aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

O turystyce konnej w łódzkim

7 grudnia 2007
W piątek 14 grudnia w Walewicach , powiat łowicki odbędzie się podsumowanie drugiego etapu projektu „Rozwój turystyki konnej w województwie łódzkim”. Zostaną na nim zaprezentowane dotychczasowe działania związane z budową Wojewódzkiego Szlaku Konnego im. mjr. Henryka Dobrzańskiego – „Hubala”.
Celem nadrzędnym projektu jest podniesienie atrakcyjności turystycznej województwa łódzkiego i stopnia satysfakcji klientów korzystających z oferty turystycznej naszego regionu. Cel strategiczny to  rozwój turystyki konnej poprzez zbudowanie pakietu produktów turystycznych, bezpośrednio z nią związanych oraz dynamiczny rozwój MŚP związanych z turystyką konną.
Inicjatorem projektu jest Departament Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi. Przy projekcie współpracują również: Departament Rolnictwa i Ochrony Środowiska, Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich, Departament Promocji i Współpracy Zagranicznej oraz Departament Kultury i Edukacji.  Partnerami są: jednostki samorządu terytorialnego zainteresowane szlakiem, przedsiębiorcy, rolnicy, ośrodki hodowlane, jeździeckie i turystyczne, kluby sportowe, organizacje turystyczne. Program zainicjowano w styczniu 2007 r. W jego ramach organizowano spotkania z przedstawicielami organizacji, ośrodków jeździeckich, jednostek samorządu terytorialnego, parków krajobrazowych, lasów państwowych i innych instytucji zainteresowanych realizacją programu. Projektowana sieć szlaków konnych składa się z: dwóch pętli wojewódzkich - wewnętrznej i zewnętrznej  przebiegających przez cały obszar województwa łódzkiego oraz tras łącznikowych, łączących wspomniane szlaki regionalne.
Przebieg wojewódzkiego szlaku konnego ma mieć długość 1.357 km, w tym: pętla zewnętrzna 1.087 km, pętla wewnętrzna 270 km. Pętlę wewnętrzną dla celów opracowania podzielono na 10 odcinków od 17 do 40 km, umożliwiających przejazd trasą 1-dniowego rajdu. Zaproponowano również możliwość połączenia pętli zewnętrznej z wewnętrzną szlakami łącznikowymi  o całkowitej długości 200 km jednak ich oznakowanie i weryfikacja terenowa będzie dokonywana przez indywidualne podmioty według potrzeb.
Projekt jest finansowany z funduszy strukturalnych UE, funduszy własnych samorządów, środków własnych uczestników projektu.


 

POWIĄZANE

Projektowanie ogrodów to piękna pasja, a jednocześnie cenna umiejętność. Pozwala...

Jak na razie, jedynym dokumentem pod którym podpisała się strona rządowa są usta...

Parlament UE przyjął nowe przepisy, które sprawią, że opakowania staną się bardz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę