biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Polscy producenci owoców ruszają ze światową promocją

3 grudnia 2015
Polscy producenci truskawek, borówek i porzeczek ruszają ze światową promocją tych owoców - informuje "Puls Biznesu". Będą korzystali z doświadczeń polskich sadowników, którzy w ubiegłym roku stali się numerem jeden w światowym handlu świeżymi jabłkami.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by stało się tak również z innymi owocami. W handlu malinami i porzeczkami nie mamy sobie równych. W borówce amerykańskiej zajmujemy trzecie miejsce na świecie, a w truskawkach drugie w Europie. Co roku produkujemy 500 tys. ton owoców jagodowych (zaliczamy do nich również agrest i aronię), które rozchodziły się dotąd po świecie bez żadnej reklamy.
Teraz ich producenci przez 2014 r. będą prowadzić pilotażową kampanię w Polsce, a przez kolejne trzy lata zachęcać do ich kupowania Austriaków, Szwedów, Finów i Czechów.
Koszt tych działań przekroczy 4 mln euro, ale organizatorzy czekają jeszcze na dofinansowanie unijne.




POWIĄZANE

Eksport ukraińskiego zboża wyraźnie niższy niż rok temu. Czy to sygnał dla polsk...

Niższe opłaty eksportowe mają wspierać konkurencyjność rosyjskiego zboża na rynk...

Allianz Trade: fala niewypłacalności dopiero przed nami. W Polsce – efekt słaboś...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę