A_TSW_2026_950

Polscy producenci owoców ruszają ze światową promocją

3 grudnia 2015
Polscy producenci truskawek, borówek i porzeczek ruszają ze światową promocją tych owoców - informuje "Puls Biznesu". Będą korzystali z doświadczeń polskich sadowników, którzy w ubiegłym roku stali się numerem jeden w światowym handlu świeżymi jabłkami.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by stało się tak również z innymi owocami. W handlu malinami i porzeczkami nie mamy sobie równych. W borówce amerykańskiej zajmujemy trzecie miejsce na świecie, a w truskawkach drugie w Europie. Co roku produkujemy 500 tys. ton owoców jagodowych (zaliczamy do nich również agrest i aronię), które rozchodziły się dotąd po świecie bez żadnej reklamy.
Teraz ich producenci przez 2014 r. będą prowadzić pilotażową kampanię w Polsce, a przez kolejne trzy lata zachęcać do ich kupowania Austriaków, Szwedów, Finów i Czechów.
Koszt tych działań przekroczy 4 mln euro, ale organizatorzy czekają jeszcze na dofinansowanie unijne.




POWIĄZANE

Rolnicy wychodząc na ulice Brukseli bronią interesu wszystkich obywateli UE– ost...

Węgry od ponad dwóch dekad konsekwentnie utrzymują status kraju wolnego od GMO. ...

Hiszpania od ponad dwóch dekad jest największym producentem roślin genetycznie m...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę