OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Polskie wódki pojawią się podczas bankietów i gali promujących polską kulturę?

3 grudnia 2015
Polscy producenci wódki chcą skłonić do promocji swych trunków nasze instytucje kulturalne, organizacje turystyczne i ambasady.
Eksport wysokoprocentowych trunków "made in Poland" sięga prawie pół miliarda złotych, a na rynku amerykańskim naszym wódkom udało się nawet prześcignąć pod względem popularności wódki rosyjskie. Ale producenci mają apetyt na więcej.
Pomysł jest taki, by polskie wódki pojawiały się podczas bankietów i gali promujących polską kulturę i sztukę. Jak się dowiedziało "Metro", w tej sprawie rozmowy są już prowadzone, m.in. z Instytutem im. Adama Mickiewicza, Polską Organizacją Turystyczną i naszymi placówkami dyplomatycznymi.
"My w Polsce cały czas szukamy polskiej Nokii, którą moglibyśmy zawojować świat. Nie zauważamy, że mamy ją pod nosem. Polską Nokią może być polska wódka" - podkreśla Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, zrzeszającego czołowych polskich producentów.
"Wódka - polska czy nie - to substancja, która sieje spustoszenie w organizmie. Upijanie gości wysokoprocentowymi trunkami nie przynosi gospodarzom chluby" - podkreśla Katarzyna Łukowska, zastępca dyrektora Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.




POWIĄZANE

Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP) alarmuje: Bruksela finali...

Konsumenci zwracają większą uwagę na jakość i pochodzenie owoców i warzyw, chętn...

Z najnowszego komunikatu Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi opublikowanym w PA...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę