biogaz_09_2025
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Producenci mięsa wieprzowego, wołowego i drobiowego łączą siły

3 grudnia 2015
Organizacje zrzeszające producentów mięsa chcą wspólnie promować za granicą wszystkie jego gatunki. Podczas październikowych targów żywności SIAL w Paryżu na jednym stoisku narodowym prezentowane mają być produkty wieprzowe, wołowe i drobiowe.

"Udało się nam osiągnąć to, o czym mówiliśmy od kilku lat - na targach w Paryżu będzie jedno duże stoisko współfinansowane z trzech funduszy promocji mięsa: wieprzowego, wołowego oraz drobiu" - powiedział w poniedziałek dyrektor Krajowej Rady Drobiarskiej Łukasz Dominiak. Dodał, że polskie stoisko będzie się mieściło obok ekspozycji znaczących na świcie eksporterów mięsa - Stanów Zjednoczonych i Brazylii.
O idei wspólnego promowania produktów żywnościowych rozmawiano na poniedziałkowej konferencji w Agencji Rynku Rolnego. Zdaniem jej wiceprezesa Lucjana Zwolaka, taki sposób promocji jest korzystniejszy dla firm, gdyż są one o wiele bardziej rozpoznawalne niż wtedy, gdy prezentują swoje wyroby na oddzielnych, często porozrzucanych po halach targowych stoiskach.
Do zalet utworzenia stoiska narodowego Zwolak zaliczył wspólną organizację różnych imprez - m.in. pokazów kulinarnych, umieszczenie na naszej ekspozycji barw narodowych, czy charakterystycznej symboliki, takiej jak hasło "Polska smakuje". Jego zdaniem powinno to zwrócić uwagę na polską ofertę handlową i ułatwić nawiązywanie kontaktów między firmami.
Prezes Krajowej Rady Drobiarskiej Rajmund Paczkowski powiedział, że dotychczas mięso czerwone i drób były prezentowane na oddzielnych stoiskach, ale - jak zaznaczył - promocja wszystkich gatunków mięsa w jednym miejscu jest korzystna dla wszystkich.
"Wspólne działania mięsnych organizacji branżowych uwidaczniają szeroką ofertę polskich firm" - dodał szef Związku "Polskie Mięso" Witold Choiński.
Według prezesa Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego Wiesława Różańskiego promocja żywności jest konieczna nawet w sytuacji kryzysowej, jaką było wykrycie w Polsce wirusa afrykańskiego pomoru świń. Podkreślił, że nieobecność na targach powoduje, że wypada się z rynku i później trudno jest na niego wrócić. Podobnie uważa wiceprezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP Piotr Ziemann. Jego zdaniem sprzedaż mięsa bez stałej promocji jest niemożliwa.
W 2013 r. Polska wyeksportowała żywność o wartości ok. 20 mld euro, tj. o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Głównym partnerem handlowym jest Unia Europejska, do której trafia ok. 80 proc. produktów rolno-spożywczych. 20 proc. wartości eksportu stanowiły żywe zwierzęta, mięso i przetwory mięsne.
Targi SIAL w Paryżu będą w tym roku obchodzić swoje 50-lecie. Ta jedna z najważniejszych tego typu imprez w Europie odbywa się co dwa lata. W 2012 r. wzięło w niej udział prawie 6 tys. wystawców z 100 krajów świata. Targi przeznaczone są głównie dla handlowców; podczas ostatniej edycji imprezę tę odwiedziło 150 tys. osób z 200 krajów.


POWIĄZANE

W polskiej polityce wiejskiej i społecznej wrze coraz mocniej. Do redakcji ppr.p...

To, co wydarzyło się 15 sierpnia w województwie opolskim, wstrząsnęło środowiski...

Wśród najpopularniejszych gatunków lipca Kantar Polska wymienia pomidory, ziemni...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę