aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Przyczep przyczepę

9 sierpnia 2007
Żadne rozwojowe gospodarstwo rolne nie może się obejść bez nowoczesnych  środków produkcji i maszyn. Elementem niezbędnym w takim gospodarstwie jest  przyczepa – nowoczesna, trwała, wyprodukowana z myślą o jak najszerszym zastosowaniu. Kilka najnowszych typów przyczep, wyprodukowanych przez liderów w tej branży przedstawiamy poniżej.

Fliegl Agrartechnik Gmbh - producent całej gamy przyczep rolniczych. W swojej ofercie posiadają 16 modeli przyczep jednoosiowych, trójstronnego wywrotu  o dopuszczalnej masie całkowitej  od 2 650 do 20 000 kg i masie własnej od 500 do 4 600 kg.  Z kolei seria DK to konstrukcje dwuosiowe, a DDK, trzyosiowe, trójstronnego wywrotu. Dopuszczalna ładowność tych modeli wynosi od 4 500 do 18 000 kg. Wszystkie przyczepy Fliegla zaopatrzono we wzmocnione ramy nośne. Są one wykonane z z profili w kształcie U, bez jakiegokolwiek spawu. Zapewniło to wyjątkową stabilność i odporność na zniekształcenia. Obracalny dyszel daje możliwość korzystania z dolnego bądź górnego zaczepu.

       


    Seria przyczep Gigant nagrodzonych srebrnym medalem na prestiżowych targach Agritechnika to maszyny bardzo wszechstronne, z układem zsuwającym, nadające się do transportu również ciężkich ładunków.  Systemu zsuwającego Fliegla nie należy mylić z powszechnie znanymi przenośnikami łańcuchowo - listwowymi stosowanymi w rozrzutnikach obornika. Ten sposób rozładunku, przedstawiony na ilustracji, pozwala na 5 razy szybszy rozładunek i na zwiększenie pojemności skrzyni,  nawet do 80 % dzięki możliwości zagęszczenia ładunku. Przyczepy nadają się do przewozu praktycznie wszystkich ładunków. Od ziarna przez okopowe, piasek, słomę a nawet śnieg.  Dzięki możliwości sprasowania materiału, znakomicie sprawdzają się przy zwożeniu zielonki. Zsuwanie, a nie wywracanie ma jeszcze jedną zaletę. Tylko w ten sposób można rozładować ładunek w niskich pomieszczeniach i na pochyłym terenie. Gigant to seria składająca się z przeszło 12 modeli o różnym tonażu. Najmniejsze to siedem konstrukcji o dwuosiowym podwoziu i ładowności od 7700 do 18400 kg. Przyczepy na trzech osiach to 3 modele o ładowności od 20000 do 25000 kg. Olbrzymy o największej ładowności podparte są na czterech osiach i mogą przewozić do 30000 kg. Wszystkie modele można wyposażyć w ślimaki przeładunkowe, adaptery do obornika lub inne dostawki, wówczas stają się doskonałym wielofunkcyjnym urządzeniem pracującym dla nas przez cały rok.
Joskin, belgijski potentat w dziedzinie wozów asenizacyjnych, jest również producentem znakomitych wywrotek. Najmniejsze z nich to seria Trans-EX o pojemności od 3 do 6 ton. Tylko te przyczepy z całej oferowanej gamy mają w pełni demontowane burty. Dno wykonano z blachy 4 mm a burty z blachy o grubości 2,5 mm. Posiadają one przechył hydrauliczny. Pozostałe, już pojemniejsze produkowane są według najnowocześniejszej technologii tzw. scalonych burt.  Technologia ta pozwoliła na skonstruowanie skorupy skrzyni ładunkowej tylko z  dwóch arkuszy blachy. Łącząc to z najwyższą  jakością używanej stali (taką jak do produkcji samochodów osobowych) uzyskano nadzwyczaj mocne konstrukcje. Dno skrzyni wzmocniono dodatkowymi dwiema belkami wzdłużnymi oraz licznymi poprzecznymi. Przechył skrzyni - do tyłu - odbywa się za pomocą siłownika teleskopowego, montowanego na ramie o podwójnym przegubie. Siłownik zabezpieczono przed niespodziewanym opadnięciem za pomocą zaworu bezpieczeństwa.
    Przyczepy  Joskin Trans - KTP to dwa modele o pojemności 9 i 11 ton, których konstrukcje osadzono na dwuosiowych podwoziach typu "Tandem", zaś Trans - CAP to już większe pojemności od 8 do 16 ton.  One również podparte są na dwuosiowych wózkach. Dodatkowo wyposażono je w spust zbożowy. Największe z serii, Trans - Space to seria 13 przyczep o ładowności od 16 do 24 ton. Wszystkie o pojemności ponad 20 ton osadzono na podwoziach typu "Tridem", czyli na trzech osiach.
    Trans - Cap typ 6500/18BC125 to nowość w ofercie Joskin   Polska. Ta przyczepa o ładowności całkowitej 16 ton wykonana jest w całości ze stali HLE. Taka stal odznacza się niespotykanym limitem plastyczności. Skrzynia ładunkowa o stożkowym kształcie jest w całości ocynkowana. Cała konstrukcja osadzona jest na dwuosiowym wózku jezdnym Roll – Over. Przyczepa wyposażona jest w centralny spust zbożowy.
    Największym krajowym producentem przyczep jest Pronar. Oferta dla gospodarstw sadowniczych lub do zastosowania w przedsiębiorstwach komunalnych to przyczepy jednoosiowe. Pięć modeli o ładowności od 2 000 do  
5 000 kg jest homologowane do prędkości max. 30 km/godz. Cztery z nich posiadają możliwość rozładunku do tyłu i na boki, jedna do 3000kg ładowności, tylko do tyłu. Przyczepy dwuosiowe to seria składająca się z 6 modeli o tonażu od 4 000kg do 14 000 kg. Wszystkie posiadają możliwość rozładunku trójstronnego. Największa T 680 jest przystosowana do prędkości max do 40 km/godz. Przyczepy skorupowe podparte są na wózkach typu tandem. To trzy modele o ładowności 12 i 14 ton. Wszystkie dopuszczone do prędkości max 40 km/godz. Przyczepy 12 i 14 tonowa T 669 posiadają wywrot skrzyni ładunkowej do tyłu.  Model T 669/1 o tonażu 14 ton  zaopatrzono w rozładunek do tyłu i na boki.
    
Kolejnym polskim producentem przyczep jest  Metaltech Mirosławiec. Seria TS to 8 modeli o ładowności od 8 do 22 ton.  Konstrukcje osadzono na podwoziach dwuosiowych, choć ta największa zawieszona jest na podwoziu trzyosiowym i zaopatrzona w dwie osie skrętne.  Dwa najmniejsze modele TS 8001 i TS 10 00  mają osie zawieszone na wahaczach i dopuszczone są do prędkości 30 km/godz, pozostałe są resorowane i homologowane  do 40 km/godz. Cała seria przeznaczona jest głównie do przewozu roślin okopowych i zbóż.  Ściana tylna jest hydraulicznie unoszona, co pozwala na szybki i bezpieczny rozładunek. Rozładunek jednostronny odbywa się tylko do tyłu.  Opcjonalnie możliwy jest rozładunek dwustronny – do tyłu i na bok .

Seria DB to 6 modeli o dopuszczalnej ładowności od 6 do 20 ton. Wszystkie homologowane są do prędkości 30 km/godz. Konstrukcja burt pozwala na ich otwieranie  z każdej strony  a  ponadto dodatkowo umieszczono w tylnej burcie okno wysypowe. Umożliwia to wyładunek strumieniowy. Model  DB 20 000 osadzony jest na podwoziu trzyosiowym a pozostałe podparto na dwóch osiach. Przyczepy te są uniwersalne w zastosowaniu, ale producent szczególne poleca je do przewożenia sypkich materiałów rolniczych – ze względu na szczelne wykonanie nadwozia pozwalające przewozić nawet rzepak bez konieczności stosowania plandek itp.
Odmianą przyczep DB są przyczepy typu TB – z nadwoziami burtowymi , trzystronnym wywrotem skrzyni lecz na podwoziu typu tandem (zawieszenia wahaczowe lub resorowane) . Producent oferuje tutaj rozwiązania przyczep od 8 do 20 ton ładowności przy czym największa z nich TB 20000 oparata jest na zawieszeniu trzyosiowym z dwoma osiami skrętnymi .W roku 2006 przyczepy typu TB uzyskały nowe dopuszczenia homologacyjne z dopuszczalną prędkością 40 km/h .

Metaltech jest także producentem bardzo popularnych na świecie wozów przeładunkowych. Technologia odbioru ziarna za pomocą tych wozów jest odpowiedzią na to, że duże ciężarówki nie są w stanie podjeżdżać do kombajnów. Wozy przeładunkowe, zaopatrzone w system samowyładowczy, transportują ziarno od kombajnów do samochodów stojących na poboczach. Takie rozwiązanie pozwala na zwiększenie wydajności kombajnów nawet do 30%.  Aktualnie w ofercie znajdują się dwa typy tych wozów - o ładowności 14 i 20 ton.  Mniejszy z modeli to konstrukcja jednoosiowa a większy podparto na dwóch osiach.  Wozy zaopatrzone są w elektroniczny system wagowy pozwalający na ewidencję zwożonego ziarna, bez konieczności korzystania z wagi stacjonarnej.
Kolejną ofertą Metaltechu są specjalizowane przyczepy serii PBN – przeznaczone do przewozu materiałów trudnych, jak gruz, kamienie, ziemia, popularnie zwame przyczepami budowlanymi. Przyczepy te produkowane są w dwóch wersjach ładownościowych 16 i 20 ton na zawieszeniach wahaczowych . Przyczepy te charakteryzuje większy niż w typowych przyczepach rolniczych kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (60 stopni) oraz bardzo wytrzymała konstrukcja skrzyni ładunkowej z blach trudnościeralnych . Inną istotną cechą tych przyczep jest ich mała pojemność 9-11 m3 przy znacznej ładowności – co wynika ze specyfiki przewożonych ładunków.
Przyczepy te chętnie wykorzystywane są do obsługi placów budów.

Następną grupę przyczep stanowią przyczepy typu PH – przeznaczone do obsługi tj. załadunku rozładunku i rozładunku przez wywrot, nadwozi kontenerowych . Przyczepy te produkowane są w  wersjach od 6 do 19 ton ładowności. Uniwersalność zabudów kontenerowych powoduje że są to najbardziej z uniwersalnych przyczep. Metaltech oferuje do swoich przyczep zarówno kontenery objętościowe do ładunków rolniczych jak i do przewozu kamieni i materiałów budowlanych.

POWIĄZANE

Zmiana pozycji rolnictwa strategicznym atutem Europy!   Ponieważ Unia Europejska...

Jak pinformował na Sławomir Homaja z NSZZZ RI Solidarność, do tej pory w dopłaci...

Belgijski organ ds. zdrowia popiera nowe zasady edycji genów, inna jest opinia f...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę