biogaz_09_2025

Są chętni na drób premium

3 grudnia 2015
Puls Biznesu informuje, że dotychczas mięso drobiowe wygrywało z innymi rodzajami mięsa głównie niską ceną. Tak dalej być nie musi.
Firmy drobiarskie zaczynają budować półkę premium. We Francji stanowi ona połowę sprzedaży drobiarskiej, na zachodzie Europy - średnio jedną piątą, a w Polsce - niewielki ułamek procentu rynku wartego kilkanaście miliardów złotych.
Rynkowi eksperci twierdzą, że nadszedł moment, by rozpocząć segmentację rynku. Pojawiła się grupa klientów, którzy chcą zjeść nie tylko dużo i tanio, ale interesuje ich także sam proces produkcji. W efekcie zrobiło się miejsce na rynku dla kurczaka wolno rosnącego, czyli hodowanego dłużej, na większym wybiegu i karmionego nieco inną paszą.
Na sklepowych półkach już pojawiły się produkty premium z importu jak perliczki z Francji. Jeśli krajowi producenci nie zauważą tej rosnącej rynkowej niszy, wypełnią ją zagraniczne zakłady.



POWIĄZANE

Prawie 1,6 mld euro – tyle mają wynieść roczne oszczędności dla rolników po upro...

Podczas Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Członków została wybrana nowa Rada Nadz...

Coraz większą popularność zyskują nowoczesne produkty na bazie naturalnych skład...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę