aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Sery pleśniowe na polskie stoły

3 grudnia 2015
Jak pisze ,,Puls Biznesu'', nadają się nie tylko do wina, lecz do codziennego śniadania - pleśniaki chcą zepchnąć z kanapek wędliny i żółte sery.
Zrzucić z piedestału - takie zadanie postawili sobie producenci serów pleśniowych. I realizują je z coraz lepszym skutkiem. Wart 5 mld zł rynek serów wzrósł w minionym roku o około 2-3 proc., a - jak podaje Hochland - najsilniej rosnącą kategorią są sery pleśniowe, które zyskały w tym czasie 5 proc. i warte są obecnie prawie 300 mln zł.
- Wciąż nie są dostępne we wszystkich sklepach, m.in. w tym tkwi duży potencjał wzrostu. Sprzyjają im także zmiany zwyczajów konsumenckich - mówi w rozmowie z "PB", Piotr Nagalski, dyrektor marketingu w Hochlandzie. Do codziennego spożycia spółka wprowadziła drugą pleśniową markę - Hochland.
Zdaniem Aleksandra Czepelewskiego, szefa marketingu w Grupie Lactalis, właścicielu marki President, pojawienie się nowego brandu potwierdza, że rynek ma potencjał. Dla kolejnych graczy nie widzi jednak zbyt dużo miejsca, zwłaszcza w najpopularniejszych segmentach rynku, czyli serach camembert i brie. Nowi mogą ugrać więcej, zapełniając rynkowe nisze. Zdaniem Aleksandra Czepelewskiego, za rynkowym wzrostem przemawia zainteresowanie Polaków produktami spożywczymi, które przez wiele lat nie były znane w Polsce. Sery pleśniowe do nich należą


POWIĄZANE

Projektowanie ogrodów to piękna pasja, a jednocześnie cenna umiejętność. Pozwala...

Jak na razie, jedynym dokumentem pod którym podpisała się strona rządowa są usta...

Parlament UE przyjął nowe przepisy, które sprawią, że opakowania staną się bardz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę