OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Sushi po polsku

4 marca 2009
Lech Wałęsa promuje polską żywność w Japonii. Były prezydent wraz z grupą przedsiębiorców będzie przekonywać do naszych wędlin i kiełbas. Zainteresowanie wizytą jest bardzo duże podobnie jak nadzieje na kontrakty.        

Promocja polskiego i unijnego mięsa w Japonii to element programu „Meat in Europe” współfinansowanego przez Komisje Europejską. Jego twarzą został były prezydent Lech Wałęsa.

Piotr Ziemann – manager projektu: udało nam się przekonać pana Prezydenta do tego, aby szczególnie w okresie kryzysu, który jest w tej chwili na całym świecie wspomógł polską branżę eksportową, polskich przedsiębiorców i producentów.

Pozyskanie byłego prezydenta do projektu promocji jeszcze przed wylotem do Tokio przyniosło swoje efekty. Zainteresowanie za strony azjatyckich importerów mięsa jest duże. A jeszcze pół roku temu podczas wizyty polskich przedsiębiorców w Japonii sytuacja była zupełnie inna.

Zbigniew Nowak – właściciel zakładów mięsnych: tak wtedy to myśmy zabiegali, żeby ktoś się z nami spotkał to teraz mamy bardzo dużo propozycji, my nie mamy aż tyle czasu, żeby spotkać się z tyloma ludźmi.

Wartość eksportu polskiej żywności do Japonii wynosi niespełna 31 milionów dolarów. Sprzedajmy tam głównie surowe mięso i ryby.


POWIĄZANE

Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP) alarmuje: Bruksela finali...

Konsumenci zwracają większą uwagę na jakość i pochodzenie owoców i warzyw, chętn...

Z najnowszego komunikatu Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi opublikowanym w PA...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę