biogaz_09_2025
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Sushi po polsku

4 marca 2009
Lech Wałęsa promuje polską żywność w Japonii. Były prezydent wraz z grupą przedsiębiorców będzie przekonywać do naszych wędlin i kiełbas. Zainteresowanie wizytą jest bardzo duże podobnie jak nadzieje na kontrakty.        

Promocja polskiego i unijnego mięsa w Japonii to element programu „Meat in Europe” współfinansowanego przez Komisje Europejską. Jego twarzą został były prezydent Lech Wałęsa.

Piotr Ziemann – manager projektu: udało nam się przekonać pana Prezydenta do tego, aby szczególnie w okresie kryzysu, który jest w tej chwili na całym świecie wspomógł polską branżę eksportową, polskich przedsiębiorców i producentów.

Pozyskanie byłego prezydenta do projektu promocji jeszcze przed wylotem do Tokio przyniosło swoje efekty. Zainteresowanie za strony azjatyckich importerów mięsa jest duże. A jeszcze pół roku temu podczas wizyty polskich przedsiębiorców w Japonii sytuacja była zupełnie inna.

Zbigniew Nowak – właściciel zakładów mięsnych: tak wtedy to myśmy zabiegali, żeby ktoś się z nami spotkał to teraz mamy bardzo dużo propozycji, my nie mamy aż tyle czasu, żeby spotkać się z tyloma ludźmi.

Wartość eksportu polskiej żywności do Japonii wynosi niespełna 31 milionów dolarów. Sprzedajmy tam głównie surowe mięso i ryby.


POWIĄZANE

W polskiej polityce wiejskiej i społecznej wrze coraz mocniej. Do redakcji ppr.p...

To, co wydarzyło się 15 sierpnia w województwie opolskim, wstrząsnęło środowiski...

Wśród najpopularniejszych gatunków lipca Kantar Polska wymienia pomidory, ziemni...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę