A_BIO_AGRO_950

UOKiK prześwietla ceny w gastronomii

3 grudnia 2015
UOKiK uważa, że taka sama cen dań w lokalach sieci to niedozwolone porozumienie - pisze "Puls Biznesu".
Zdaniem Urzędu ustalanie identycznych cen w lokalach sieci franczyzowych jest niedozwolonym porozumieniem. W czwartek urząd wszczął bezprecedensowe postępowania w sprawie niedozwolonego ustalania cen odsprzedaży w spółce Sfinks Polska, która posiada 109 restauracji.


UOKiK tłumaczy, że ceny oraz promocje stosowane przez franczyzobiorców ustalane są odgórnie przez spółkę Sfinks Polska (największa polska sieć fast foodowa - przy. red.). Prezes firmy Sylwester Cacek odpowiada, że polityka cenowa stosowana w jego przedsiębiorstwie jest zgodna z przepisami.

Zdaniem Urzędu w sieci franczyzowej niedozwolone jest ustalanie cen sztywnych oraz minimalnych, czyli takich, po których franczyzobiorca nie może produktu odsprzedać. Odmiennego zdania są firmy gastronomiczne, które uważają, że jednolite ceny leżą w interesie klientów.

Jeśli klient w Warszawie zobaczy tę samą pizzę w różnych cenach, ale niższa będzie w pizzerii, która nie obsługuje jego dzielnicy, to jak wytłumaczyć, że nie może zamówić tańszej? - pyta Magdalena Piróg, wiceprezes Da Grasso. Restauratorzy przekonują, że to sami franczyzobiorcy upodabniają cenniki.



POWIĄZANE

18 grudnia w Brukseli zapłonie najpoważniejsza od lat fala protestu europejskich...

Raport o ASF w Polsce. 11 lat walki za nami. Ile jeszcze przed nami? Afrykański ...

Według ekspertów, w nowym sezonie produkcja olejów roślinnych w Turcji spadnie d...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę