A_BIO_AGRO_950

W kryzysie lubimy fast-foody

9 października 2012
Kryzysowe zapowiedzi spowodowały, że Polacy coraz rzadziej chodzą do restauracji. Korzystają na tym tańsze sieci - czytamy "Rzeczpospolitej".
Z danych GUS wynika, że w 2011 r. liczba restauracji zmniejszyła się do niespełna 68 tys. z ponad 70 tys. w 2010 r. Nie dotyczy to sieci fast foodów. Ich sprzedaż rośnie, a o palmę pierwszeństwa w Polsce rywalizują dwie firmy: McDonald's i AmRest. Flagową marką tej ostatniej jest sieć KFC.

McDonald's ma w Polsce 297 lokali, w tym 156 prowadzonych na zasadzie franczyzy. W 2011 r. firma otworzyła 21 punktów. W tym roku sieć powiększyła się już o 18 lokali, a powstaje pięć kolejnych.

AmRest w Europie Środkowo-Wschodniej planuje otwarcie ok. 60-70 restauracji rocznie, z czego ponad połowa przypadać będzie na nasz kraj.

W Polsce jest też wielu mniejszych graczy, którzy skutecznie rozpychają się na rynku. Prawdziwy boom przeżywają np. lokale oferujące kebaby.



POWIĄZANE

Pan Grzeogorza Jedamski, rolnik emeryt od kilku lat zabiego o sprawiedliwą wysok...

Chaber bławatek (Centaurea cyanus L.), nazywany potocznie bławatkiem, to jeden z...

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) oraz Centrum Kontroli i Prewencji...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę