Adama_1-15.08.2020
Bayer_dekalb_lipiec_2020

„Bezjajeczna jajecznica” w sprzedaży w Europie

11 grudnia 2019
„Bezjajeczna jajecznica” w sprzedaży w Europie

Amerykańskie przedsiębiorstwo  JUST Inc. (dawniej Hampton Creek) zapowiedziało ostatecznie, że w drugim  kwartale przyszłego roku w sprzedaży w Europie dostępny będzie sztandarowy produkt tej firmy czyli „bezjajeczna jajecznica” (według zapewnień producenta sprzedawany w butelkach z tworzywa  sztucznego płyn uzyskany z grzybów, fasoli i innych roślin po przelaniu na patelnię i podgrzaniu ma smak,  zapach oraz konsystencję prawdziwej jajecznicy).

Do tej pory na Starym Kontynencie można było kupić bezjajeczny majonez sygnowany marką JUST. Ciekawostką jest, że w Europie  – podobnie jak dystrybucją  majonezu JUST  – zajmie się znany dystrybutor jaj w skorupkach oraz produktów jajecznych, włoska grupa  Eurovo. Ekspansja na europejskim kontynencie   jest strategicznym celem dla amerykańskiej firmy JUST. Przypominamy, że poza włoską Grupą Eurovo, w 2019 roku partnerstwo z Amerykanami nawiązał także  niemiecki gigant mięsny Grupa PHW.

Od dłuższego już czasu, niemal cyklicznie, raportujemy o imponujących sukcesach amerykańskiego startupu  JUST  - twórcy roślinnej alternatywy dla jaj tradycyjnych sprzedawanych w formie płynnej pod nazwą JUST Egg. Jak podaje amerykańska firma,  flagowy produkt Just Egg okazał się  najlepiej sprzedającą opcją płynnych jaj w USA w  „naturalnych” sklepach detalicznych i drugim najlepiej sprzedającym się zamiennikiem  jaj w konwencjonalnych sklepach spożywczych. W lipcu tego roku poinformowano, że "deal" z JUST zrobił jeden z kolosów handlowych  – firma Costco. Sieć sprzedaje „roślinne jaja” z fasoli mung w postaci zbiorczej  – dwóch butelek w cenie 10 dolarów. JUST ma ambitne  plany, aby w ciągu najbliższych kilku lat sprzedawać równowartość dwóch miliardów jaj.

JUST rozwija się nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Amerykanie ruszyli też na podbój rynku w Chinach, pojawiając się ze swoją ofertą w  sektorze e - commerce, sklepach detalicznych i punktach gastronomicznych. Przedstawiciele amerykańskiej firmy wyrażają nadzieję, że innowacyjny produkt posiada takie atrybuty w zakresie bezpieczeństwa i higieny żywności, które idealnie wpasowują się we współczesne trendy konsumenckie w Chinach. Eksperci twierdzą, że obawy związane z chorobami drobiu takimi jak grypa ptaków, są jednym z czynników wspierających wzrost rynku zamienników jaj. Co więcej, fasola mung jest popularna w chińskim rolnictwie i jest produktem preferowanym w diecie Chińczyków.  

 

Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz


POWIĄZANE

W związku ze zmianą zapisu w Krajowym Programie Wsparcia Pszczelarstwa,  od dnia...

Nowe inwestycje umożliwią firmie poszerzenie asortymentu specjalistycznych produ...

Brazylijska firma mięsna BRF potwierdziła, że chińskie władze celne wydały zakaz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę