Konsumenci zwracają większą uwagę na jakość i pochodzenie owoców i warzyw, chętniej poszukują żywności krajowej, lokalnej i sezonowej. Wg. Kantar Polska 65% konsumentów, czyli 21 mln osób, zamierza w nadchodzącym sezonie jeść więcej polskich owoców i warzyw.
Rekordowe 10 mln Polaków chce częściej kupować truskawki (30%) i jabłka (29%). Porównując wyniki podobnych badań sprzed roku, najbardziej wzrosła ilość deklaracji częstszego zakupu borówki (54%), truskawki (34%), malin (18,4%) i jabłek (18%). To dobre informacje dla producentów i detalistów. Patrząc na sezon od strony popytowej, chęci nie powinno zabraknąć.
Komunikat opracowany w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw zadania „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, V edycja”.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
oprac, e-red, ppr.pl