dnikukurydzy_210818
Orlen_81018

Czym skorupka za młodu

14 maja 2018
Czym skorupka za młodu

Czego Jaś nie posmakuje, tego Jan nie będzie jadł. Świadomość jak wygląda produkcja warzyw i owoców jest ściśle związana ze świadomością konsumencką. Większa świadomość konsumentów przekłada się na większą skłonność do zakupu wartościowego produktu. W krótkiej perspektywie mówimy o rentowności produkcji. W nieco dłuższej, o wychowaniu kolejnego pokolenia w kulturze spożycia co najmniej 5 porcji.  

Czego Jasia nauczymy, to Jan jadł będzie przez całe życie. I zapewne to przekaże swoim dzieciom. Plantatorzy borówki mają swój sposób na pokazanie się rodzicom i najmłodszym konsumentom. Obok krzewów i kwiatów pokazują nam swoje dzieci na plantacjach. Obok kompetencji produkcyjnych, szacunek dla natury i siebie jako rodziców. Z największymi wyzwaniami swojej pracy chcą zapoznać nie tylko zakupowych decydentów, ale również głównych konsumentów, czyli dzieci.
- Uważam, że taka promocja jest jak najbardziej na miejscu. Jest to promocja jaką powinniście kontynuować w kolejnych sezonach. Produkcja borówki to przede wszystkim wyzwania. Największym wyzwaniem jest pogoda. Przebieg pogody co roku weryfikuje plany, co roku wpływa na to, czy owoce będą dobrej, czy gorszej jakości. Pokazanie konsumentom, nawet tym najmłodszym, trudu związanego z ochroną krzewów i dojrzewających owoców przed opadami, przed deszczem, przed gradem, to jest bardzo dobry punkt promocji – mówi dr Dorota Łabanowska-Bury z wydawnictwa Plantpress.

 

Czym skorupka za młodu

Polska Borówka razem!

- Jeżeli my produkujemy to też musimy nauczyć swoje dzieci i innych jeść ten owoc. Nie tylko go sprzedawać. Ograniczymy w ten sposób wiele ryzyk. Pokazanie naszych plantacji pokaże, że nie jest to borówka amerykańska, tylko borówka polska – wysoka – mówi Paweł Wawryszczuk, Polska Borówka. Jesteśmy związani z branżą bardzo długo. Polska Borówka wsparła kampanię „LATO z BORÓWKAMI”, chcemy w ten sposób pomóc w promocji i zachęcić naszych klientów do udziału w tej inicjatywie – dodaje.

 

Polska Borówka razem

- Stawka jest ogromna. Nawyki żywieniowe kształtują się w bardzo młodym wieku. Jako branża angażujemy się w rozwój rynku i promocję zdrowych nawyków. W czerwcu wybierać będziemy najmłodszego z plantatorów. Dokonana przez niego degustacja otworzy borówkowy sezon. Pokazujemy w ten sposób wyjątkowe walory borówki – smakowe i zdrowotne - i naszą pewność, co do najwyższej jakości tego co produkujemy. Pomysł otwarcia sezonu przez najmłodszego plantatora spodobał się dietetykom. Poczucie wspólnoty celów staje się na naszych oczach czymś realnym i integrującym. W roku 2018 głosownie przeprowadzimy na Facebooku. Jego formuła i czas trwania będzie zależała od ilość zgłoszeń. A to dopiero początek, w Fundacji opracowaliśmy scenariusze agro-warsztatów „Skąd się biorą borówki?”. Takie podejście będziemy promować, podobnie jak samą realizację warsztatów w przedszkolach. Promocję planujemy nie tylko w Polsce. To jest nasz wkład w przyszłość i jesteśmy z tego bardzo dumni – puentuje Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk, plantatorka, córka i siostra plantatorów, Przewodnicząca Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

Pytanie, kto otworzy sezon 2018 powoli staje się jednym z ciekawszych. Więcej na fanpage’u 1 LIPCA.


Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Lato z borówkami”.

 

 

Fundacja Promocji Polskiej Borówki


POWIĄZANE

W Polsce mamy ok. 3,5-4 mln ha użytków zielonych, które nie są koszone, a na nie...

PSL jest gwarantem rozwoju polityki rodzinnej - zapewnił w czwartek prezes PSL W...

Niepokojąca wydaje się być sytuacja w Bułgarii – w przeciągu ostatnich trzech ty...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę