aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

"Disco Volante" przybywa do Kyoto

28 marca 2018
"Disco Volante" przybywa do Kyoto

FCA Heritage i Alfa Romeo biorą udział w japońskim Konkursie Elegancji, który odbędzie się w dniach 29 marca - 3 kwietnia br. w zamku Nijo, przedstawiając dwa niezwykłe modele - jeden zabytkowy, drugi współczesny: Alfę 1900 C52 Coupé, znaną, jako "Disco Volante" oraz Giulię Quadrifoglio.

Od 29 marca do 3 kwietnia br. w zamku Nijo w Kyoto, siedemnastowiecznej siedzibie potężnego rodu szogunów, wpisanej na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, odbędzie się "Konkurs Elegancji" - prestiżowa impreza, w której biorą udział najlepsze zabytkowe samochody świata.

W japońskim konkursie nie może zabraknąć FCA Heritage - działu zajmującego się odzyskiwaniem i promocją dziedzictwa historycznego marek należących do Grupy FCA. FCA Heritage, razem z marką Alfa Romeo, jest partnerem wydarzenia zorganizowanego z inicjatywy słynnego artysty Hidemoto Kimura, które ma powtórzyć ogromny sukces pierwszej edycji z 2016 roku.

FCA Heritage przedstawi zabytkowe samochodowe dzieło sztuki, będące na co dzień eksponatem "Muzeum Historii Alfa Romeo, La macchina del tempo, (Wehikuł czasu)" w Arese k.Mediolanu: chodzi o 1900 C52 Coupé, zwaną "Disco Volante" ("Latającym spodkiem"), która zostanie zaprezentowana poza konkursem, jako "honorowy" eksponat wystawy poświęconej Carrozzeria Touring. Obok niej, podkreślając nierozerwalną więź łączącą samochody przeszłości z tymi z aktualnej produkcji, Giulia Quadrifoglio, stanowiąca nowy wzorzec Alfy Romeo oraz najwyższy wyraz "mechaniki emocji", wyjątkowy samochód o niezwykłych osiągach i ekskluzywnym charakterze.

Alfa Romeo 1900 C52 Coupé "Disco Volante"

Prototyp "Disco Volante", wykonany na przełomie 1952 i 1953 roku, został zaprojektowany przez Gioacchino Colombo na bazie 1900 Sprint, od której odziedziczył niektóre elementy. W odróżnieniu od samochodów seryjnej produkcji, zbudowanych na nadwoziu samonośnym, Alfa "Disco Volante" jest zbudowana na ramie rurowej, natomiast silnik z dwoma wałkami rozrządu o pojemności 1997 cm3 został całkowicie przeprojektowany, uwzględniając blok i głowicę ze stopów metali lekkich, rozrząd z dwoma wałkami i pojedyncze zasilanie. Dysponując mocą 158 KM, ten niezwykły samochód osiągał maksymalna prędkość powyżej 220 km/h.

Nadwozie "Disco Volante" zasługuje na szczególną uwagę. Konstrukcja wykonana przez Touring, łączyła w sobie badania w zakresie aerodynamiki z trendami stylistycznymi, docierającymi do Europy zza oceanu, czerpiącymi inspirację z aeronautyki. Samochód ma oryginalne, wybrzuszone „skrzydła” nad kołami, które płynnie łączą się z nisko zawieszoną linią nadwozia, dzięki czemu wygląda tak, jak statek kosmiczny, stąd jego nazwa. W sumie wyprodukowano tylko pięć egzemplarzy modelu: jeden Spider, jeden Coupé, jedną wersję "fianchi stretti" (wąskie biodra) oraz dwie wersje spider z silnikiem 6C 3000.

Giulia Quadrifoglio

Zaprojektowany w Centrum Stylu Alfy Romeo design fascynującej Giulii, jest potwierdzeniem najlepszej włoskiej tradycji, która łączy w sobie harmonijne proporcje, linearność stylu, wysoką jakość materiałów i elementów wykończenia z aluminium, drewna i skóry. Całość wzbogacona kultowymi elementami należącymi do ponad 100-historii marki. Najbardziej znaczącym przykładem jest słynny trójkątny przedni grill, niewątpliwie jeden z najsłynniejszych elementów wzornictwa Alfy Romeo.

Wersja Quadrifoglio jest wyposażona w potężny benzynowy turbodoładowany silnik V6 2.9 l o mocy 510 KM, który połączony, w prezentowanym samochodzie, z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów zapewnia niezwykłe osiągi: prędkość maksymalną 307 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niezwykłe osiągi w pełnym poszanowaniu dla środowiska: Giulia Quadrifoglio jest najlepsza w swojej klasie, jeśli chodzi o emisję CO2, z wynikiem na poziomie 189 g/km.

W celu uzyskania idealnego stosunku masy do mocy, poniżej 3, nowa Giulia łączy niezwykłe osiągi silnika z szerokim zastosowaniem ultralekkich materiałów, jak włókno węglowe, z którego wykonano wał napędowy, maskę silnika i dach czy aluminium, z którego zbudowany został silnik, hamulce zawieszenie, (w tym przednie punkty mocowania gniazd amortyzatorów oraz ramę przednią i tylną) oraz wiele elementów karoserii, takich jak drzwi i błotniki. Poza tym, belka poprzeczna tylna wykonana jest z kompozytu aluminium i tworzywa. W celu zmniejszenia masy całkowitej, dopracowano również układ hamulcowy, wprowadzając aluminiowe elementy oraz tarcze węglowo-ceramiczne, natomiast siedzenia mają konstrukcję wykonaną z włókna węglowego. Zmniejszona masa oczywiście nie wpływa negatywnie na doskonałą sztywność skrętną samochodu, która gwarantuje doskonałą jakość, komfort akustyczny i zachowanie na drodze, również w przypadku ekstremalnych naprężeń.

 

(Centrum Prasowe PAP) / FCA Polska


POWIĄZANE

Na pierwszy rzut oka, pożyczki bez BIK mogą wydawać się bardzo dobrym rozwiązani...

Sekrety bezpiecznych transakcji online: Najlepsze praktyki dla użytkowników syst...

Jak wynika z najnowszego sondażu, 76,1% Polaków na co dzień oszczędza na zakupac...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę