Advertisement Targi_china_210519-750

Elektryczna Toyota C-HR 2020 debiutuje w Szanghaju

17 kwietnia 2019
Elektryczna Toyota C-HR 2020 debiutuje w Szanghaju
Newseria Lifestyle

Toyota zaprezentowała na targach Auto Shanghai 2019 dwa nowe modele elektryczne. Nowa Toyota C-HR oraz spokrewniony z nią model IZOA to pierwsze samochody elektryczne na baterie Toyoty, które zadebiutują w Chinach. Ich sprzedaż rozpocznie się w 2020 roku.

 

Elektryczna Toyota C-HR będzie produkowana w fabryce GAC-Toyota, zaś bliźniaczy model IZOA w zakładzie FAW-Toyota. Nowy model ma nieco zmieniony przód ze zmniejszonym grillem, co wynika z tego, że czysto elektryczny silnik wymaga mniej chłodzenia. Toyota nie podała jeszcze żadnych informacji technicznych na temat nowych samochodów.

Toyota zaprezentowała w Szanghaju także wiele innych zelektryfikowanych samochodów. Należą do nich debiutujące na tym rynku hybrydowe wersje RAV4 oraz modeli Alphard i Vellfire, a także Corolla i Levin w wersjach plug-in hybrid dostępnych w Chinach od marca tego roku.

Atrakcją stoiska Toyoty jest koncepcyjny model RHOMBUS – samochód elektryczny, opracowany przez Toyota Motor Engineering & Manufacturing China, ośrodek R&D Toyoty w Chinach. Samochód ten powstał z myślą o kierowcach z pokolenia urodzonego po 1990 roku.

Podczas konferencji prasowej wiceprezydent Toyoty, Moritaka Yoshida, odniósł się m.in. do samochodów elektrycznych na ogniwa paliwowe. „Od 2017 roku Toyota prowadzi w Chinach testy wodorowej Toyoty Mirai. Rozważamy wprowadzenie na chiński rynek także innych modeli na ogniwa paliwowe, w tym autobusu FC Coaster”.

Toyota C-HR oraz IZOA w wersji BEV to pierwsze modele elektryczne Toyoty, które zadebiutują w Chinach. Niedługo po tych premierach, w pierwszej połowie lat 2020. Toyota wprowadzi na rynki całego świata wiele kolejnych modeli elektrycznych. Marka zintensyfikuje elektryfikację swojej gamy modelowej, by do 2030 roku sprzedawać 5,5 miliona zelektryfikowanych aut rocznie – liczba ta stanowi połowę obecnej sprzedaży Toyoty na świecie. Czy jest to realne? Taki miks udało się już osiągnąć marce w Europie Zachodniej i Środkowej – hybrydy stanowią 50% wszystkich Toyot sprzedawanych w naszej części świata.

Do lutego 2019 całkowita globalna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów japońskiego producenta wyniosła niemal 13 milionów aut, licząc od premiery pierwszej generacji Priusa w 1997 roku. Samochody te pozwoliły uniknąć emisji ponad 103 milionów ton CO2.

W listopadzie 2018 roku na targach China International Import Expo w Szanghaju Toyota przedstawiła nową koncepcję mobilności, opartą na elektryfikacji, informatyzacji i sztucznej inteligencji. Przykładem jej wprowadzenia w życie jest system e-Pallete oparty na elektrycznych, autonomicznych wagonach o uniwersalnym zastosowaniu. Zbliżające się Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Tokio 2020 będą okazją do zaprezentowania działania tej koncepcji w praktyce. Doświadczenia zdobyte podczas tego wydarzenia zostaną wykorzystane podczas Zimowych Igrzysk w Pekinie 2022.

 

 

Newseria Lifestyle


POWIĄZANE

Podsekretarz stanu Ryszard Zarudzki w dniach 14-17 maja 2019 r. składał wizytę w...

Krajowa Rada Izb Rolniczych przyłączyła się do poniedziałkowych obchodów Światow...

Treści udające rzetelne dziennikarstwo, farmy trolli czy pseudoanonimowe ataki n...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę