informacje
o stosowaniu
® zarejestrowana nazwa ADAMA Polska

Ze środków ochrony roślin należy korzystać z zachowaniem bezpieczeństwa. Przed każdym użyciem przeczytaj informacje zamieszczone w etykiecie i informacje dotyczące produktu. Zwróć uwagę na zwroty wskazujące rodzaj zagrożenia oraz przestrzegaj środków bezpieczeństwa zamieszczonych w etykiecie.

GDDKiA wybrało wykonawcę, który dokończy obwodnicę Dąbrowy Tarnowskiej

26 kwietnia 2018
GDDKiA wybrało wykonawcę, który dokończy obwodnicę Dąbrowy Tarnowskiej

GDDKiA wybrała wykonawcę do dokończenia budowy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej, w ciągu drogi krajowej nr 73 w Małopolsce. Zostało nim konsorcjum, w którym liderem jest firma Banimex z Będzina. Poprzedni wykonawca zszedł z placu budowy jesienią zeszłego roku.

Jak poinformowała w środę rzecznik krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut, zwycięzca przetargu przedstawił najtańszą ofertę wyceniając budowę na ponad 102 mln zł. Jest nim konsorcjum polsko-węgierskie w składzie: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex (lider) oraz Azi-Bud z Będzina (partner) i węgierska firma Duna Aszfalt (partner).

Zgodnie z przedstawioną ofertą roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie mają być ukończone w terminie 15 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych, tj. od 15 grudnia do 15 marca.

W sumie w przetargu na dokończenie obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej złożono sześć ofert, których ceny mieściły się w przedziale od ponad 102 mln zł do prawie 151 mln zł.

Nowy wykonawca będzie miał za zadanie dokończenie budowy jednojezdniowej obwodnicy klasy głównej przyspieszonej (GP) o długości około 6,9 km, obiektów inżynierskich (wiaduktów, mostu, przepustów, murów oporowych) oraz wszystkich inwestycji towarzyszących.

Według danych GDDKiA w październiku ub.r. zaawansowanie prac na budowie wynosiło tylko 11 proc. Inwestycję realizowało od listopada 2016 r. konsorcjum Vistal Gdynia SA (lider konsorcjum) i Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych (partner). Obie firmy borykają się z problemami finansowymi.

W październiku ub.r. GDDKiA odstąpiło od umowy z nimi, ponieważ wykonawca nie wywiązywał się z zapisów umowy i harmonogramu: coraz bardziej opóźniał prace, nie przedstawił programu naprawczego, chociaż podjął takie zobowiązanie, a nawet wstrzymał prowadzenie robót. Nie realizował także swoich zobowiązań w zakresie wypłaty wynagrodzenia na rzecz podwykonawców, dostawców i usługodawców.(PAP)

autor: Rafał Grzyb


POWIĄZANE

Wczoraj od godziny 16, przed Centralną Biblioteką Rolniczą w Warszawie, wysocy u...

11. kwietnia w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi odbyła się konferencja na t...

W dniu 11 kwietnia 2019 r. Zarząd KRIR przekazał uwagi samorządu rolniczego do p...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę