aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Lidl Polska wspiera świadome odżywianie

3 października 2021
Lidl Polska wspiera świadome odżywianie
LIDL

Dieta i wartości odżywcze artykułów spożywczych obok aktywności ruchowej mają kluczowe znaczenie dla zdrowia i uniknięcia nadwagi. Dlatego w celu promowania prawidłowych nawyków żywieniowych Lidl prowadzi szereg działań edukacyjnych.                                           Zobowiązania Lidl Polska określa dokument „Polityka zakupów – świadome odżywianie”. Wprowadza on 4 główne zasady, które przyświecają sieci w codziennej pracy.

Pierwszą z nich jest „bezpieczeństwo od samego początku” polegające na starannym dobieraniu dostawców i producentów, aby zapewnić najwyższą jakość produktów.                                            Druga to „sprawdzona jakość”, w ślad za którą kontrolowana jest jakość produktów marek własnych Lidla.                                                                                                                                             Kolejna to „wartości graniczne dla marek własnych Lidla”, zgodnie z którą Lidl wyznaczył jeszcze bardziej restrykcyjne wymogi, niż wymaga ustawodawca.                                                              Czwarta, ostatnia z zasad „bezpieczeństwo produkcji” pozwala wyeliminować substancje niepożądane w produktach spożywczych.

W ślad za wprowadzoną polityką, Lidl Polska podejmuje szereg działań mających na celu zapewnienie odpowiedniej wartości produktów oferowanych w sklepach. Jednym z celów jest obniżenie w asortymencie marek własnych Lidla średniej ważonej zawartości dodanego cukru i dodanej soli o 20% do 2025 roku. Lidl Polska ma pełną świadomość, że kluczowe znaczenie ma staranny dobór składników. Dlatego jednym z celów jest rezygnacja z barwników żywności tam, gdzie jest to możliwe. Sieć dąży także do maksymalnego ograniczenia konserwantów. Dodatkowo firma rozwija ofertę z myślą o osobach z różnymi potrzebami żywieniowymi, w tym spożywających produkty bezglutenowe, bez laktozy, wegetariańskie i wegańskie. Sieć oferuje także wybrane artykuły z asortymentu świeżego mięsa pochodzącego z chowu bez antybiotyków i stale rozwija ofertę warzyw i owoców, w tym tych certyfikowanych ekologicznie. W 2020 roku Ryneczek Lidla oferował już ponad 170 rodzajów warzyw i owoców.

Szczegółowe zestawienie aktywności Lidl Polska w obszarze niwelowania marnowania żywności oraz wspierania prawidłowych nawyków żywieniowych zostały opisane w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Lidl Polska: https://www.lidl.pl/pl/gazetki/lidl-polska-raport-zrownowazonego-rozwoju-2021/view/flyer/page/1


Informacje o firmie:

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 29 krajach funkcjonuje około 11.550 sklepów Lidl, a w Polsce około 760.

Kontakt:
Strona: www: https://www.lidl.pl
Facebook: https://www.facebook.com/lidlpolska
Instagram: https://www.instagram.com/lidlpolska
YouTube: https://www.youtube.com/user/LidlPolskaPL


POWIĄZANE

Projektowanie ogrodów to piękna pasja, a jednocześnie cenna umiejętność. Pozwala...

Jak na razie, jedynym dokumentem pod którym podpisała się strona rządowa są usta...

Parlament UE przyjął nowe przepisy, które sprawią, że opakowania staną się bardz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę