Pięć największych francuskich sieci handlowych zaapelowało do rządu Françoisa Bayrou o podjęcie konkretnych działań na rzecz transformacji systemu żywnościowego.
Retailerzy zauważają, że zmiana nawyków żywieniowych konsumentów wymaga inicjatywy biznesu, ale także wsparcia ze strony rządu. Pracujemy, by podobne działania miały miejsce także na naszym lokalnym rynku. Wraz z ProVeg Polska wspieramy retailerów w tym procesie, oferując im narzędzia i wiedzę, które pozwolą na skutecznie monitorowanie proporcji białka roślinnego i zwierzęcego. Z taką wiedzą sieci handlowe mogą balansować je w myśl zaleceń diety planetarnej, jednocześnie pozwalając na znaczące ograniczenie emisji w trzecim zakresie. To emisje, które powstają poza bezpośrednią działalnością firmy, ale w jej łańcuchu wartości – na przykład przy produkcji żywności pochodzenia zwierzęcego, które sprzedają. Zmiana w kierunku roślinnych produktów to realny sposób na zmniejszenie śladu węglowego.-mówi Patrycja Chuszcz z kampanii RoślinnieJemy.
oprac, e-red, ppr.pl