A_TSW_2026_950

Nauka w wirtualnej rzeczywistości

19 maja 2017
Nauka w wirtualnej rzeczywistości
VR powoli wkrada się do naszego życia. W tej technologii możemy oglądać filmy i grać w gry. Zaczyna być także używana w medycynie np. do leczenia depresji i rehabilitacji narządu ruchu. Biuro Promocji i naukowcy z SGGW wpadli na pomysł, jak wykorzystać VR także do celów naukowych i edukacyjnych. Właśnie powstała pierwsza tego typu aplikacja, stworzona na potrzeby Wydziału Medycyny Weterynaryjnej.

 

Użytkownik, zakładając gogle, dzięki specjalnym kontrolerom, które trzyma w dłoni może sterować wymodelowaną w przestrzeni sylwetką konia, tak by między innymi dokładnie przyjrzeć się budowie jego ciała. Ponieważ doświadczenia obejmują wiele zmysłów doświadczenia powstałe w ten sposób są bardzo realne, doskonale symulują fizyczną obecność w wirtualnym miejscu.


Premiera pierwszej realizacji w technologii VR w SGGW odbędzie się podczas Dni SGGW 19-20 maja 2017 r.


Zapraszamy na stoisko Biura Promocji. 

 


infowire.pl


POWIĄZANE

W porozumieniu z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi (MRiRW) Bank Gospodarstwa...

Bruksela, 10 grudnia 2025 r. – Europejscy rolnicy, spółdzielnie, przetwórcy żywn...

Waszyngton, D.C., 10 grudnia 2025 r. – Sekretarz Rolnictwa USA Brooke L. Rollins...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę