aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

NOWA PRZYCZEPA HAKOWA PRONARU – T185/1

19 października 2020
NOWA PRZYCZEPA HAKOWA PRONARU – T185/1

Najnowsza przyczepa hakowa Pronaru, oznaczona jako T185/1 została skierowana do seryjnej produkcji. Jest to już szósta maszyna firmy z Narwi z tej rodziny produktów, która może być z powodzeniem stosowana w rolnictwie, gospodarce komunalnej czy budownictwie. Przy ładowności sięgającej 12 ton, przyczepa wymaga ciągnika o mocy 78 KM.

 

Punktem wyjścia dla nowej konstrukcji był model T185, którego T 185/1 jest unowocześnioną wersją. Rynkowy sukces poprzedniczki skłonił inżynierów firmy do zaprojektowania maszyny gotowej w pełni sprostać rosnącym oczekiwaniom użytkowników. Podobnie jak starszą, siostrzaną przyczepę, również nową zbudowano na bazie wykonanych z profili zamkniętych ram, choć już pierwszy rzut oka na zawieszenie pozwala dostrzec diametralną różnicę w układzie jezdnym – w 185/1 zastosowano cztery resory paraboliczne.

 

Optymalna praca w każdym terenie

 

Zmianę tę niewątpliwie docenią operatorzy pracujący z dala od równych nawierzchni – od placów budowy po wszelkiego rodzaju składowiska odpadów. Zadbano też o hydrauliczne zabezpieczenie resorów tylnej osi podczas załadunku i rozładunku. Nie tylko oszczędza to czas operatora, ale przede wszystkim zabezpiecza przed jego ewentualnym błędem. A zasilana z hydrauliki ciągnika stopa podporowa może zostać zamieniona na wersję mechaniczną z przekładnią – w zależności od preferencji lub liczby dostępnych gniazd w ciągniku.

 

Zastosowanie resorowanego zawieszenia umożliwiło też  - przy wyborze pneumatycznego układu hamulcowego - wprowadzenie możliwości zastosowania automatycznego regulatora siły hamowania. Regulator automatycznie dostosowuje ciśnienie w siłownikach układu hamulcowego do stopnia załadowania przyczepy, zapewniając uzyskanie optymalnej siły hamowania.

 

Odporna na błędy obsługi

 

Lista walorów użytkowych nowej przyczepy jest dużo dłuższa, zwłaszcza z punktu widzenia operatora. Będącą standardowym wyposażeniem mechaniczną blokadę kontenera można zamienić na hydrauliczną, gdzie za ryglowanie skrzyni odpowiadają siłownik i stalowe suwaki. Niezależnie od rodzaju zabezpieczenia, blokady będą pozwalały na pracę z kontenerami o długości w przedziale 4,1 – 4,9 m z uchem zaczepowym na wysokości 1450 mm lub 1570 mm. Hak ma nie tylko regulowaną wysokość, ale też zapadkę chroniącą przed niekontrolowanym zsunięciem się kontenera.

 

Analizując rynek i dotychczasowe doświadczenia użytkowników przyczep hakowych inżynierowie Pronaru doszli do wniosku, że najczęstszą przyczyną uszkodzeń tych maszyn są błędy polegające na niezachowaniu właściwej kolejności czynności podczas pracy. Z reguły z prozaicznych przyczyn, jak roztargnienie czy zmęczenie. Skutkowało to m.in. próbami zdjęcia kontenera przed zdjęciem blokady czy też zmianę funkcji hakowiec-wywrotka przed złożeniem elementów tych mechanizmów. Rozwiązania zastosowane w modelu 185/1 praktycznie eliminują ryzyko tych błędów. Układy hydrauliczne: blokady kontenera i przełączania funkcji zostały wyposażone w czujniki, dzięki czemu czynności które mogłyby uszkodzić przyczepę nie mogą być wykonane. Dodatkowo każda z funkcji pracy jest sygnalizowana przez dedykowane jej lampki.

 

Warto też wspomnieć, że maszynę można doposażyć w rozdzielacz, który nie tylko umożliwi sterowanie mechanizmami poprzez specjalny pulpit, ale również pozwoli na pracę wyłącznie gdy mamy do dyspozycji tylko trzy pary wyjść hydraulicznych.

 

Poza modelami T185 i T185/1 (obie o ładowności 12 ton) rodzinę przyczep hakowych Pronaru tworzą obecnie cztery inne maszyny (ładowność w nawiasie): T285 (16 t), T286 (17 t) oraz T285/1 (17,5 t) i największa jak dotąd T386, mogąca przewieźć do 25 ton ładunku.

 

Biuro prasowe Pronar


POWIĄZANE

Zmiana pozycji rolnictwa strategicznym atutem Europy!   Ponieważ Unia Europejska...

Jak pinformował na Sławomir Homaja z NSZZZ RI Solidarność, do tej pory w dopłaci...

Belgijski organ ds. zdrowia popiera nowe zasady edycji genów, inna jest opinia f...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę