OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Nowi jajeczni giganci inwestują w zamienniki jaj

29 maja 2020
Nowi jajeczni giganci inwestują w zamienniki jaj

Od dłuższego czasu raportujemy o imponujących sukcesach amerykańskiego startupu  JUST  - twórcy roślinnej alternatywy dla jaj konsumpcyjnych pod nazwą JUST Egg. Płynny roślinny zamiennik jaj tradycyjnych, z którego można przyrządzić „bezjajeczną jajecznicę” powstał na bazie izolatu białka fasoli mung.

W maju tego roku pojawiły się informacje, że JUST rozpoczyna współpracę z Michael Foods, jednym z największych amerykańskich dostawców jaj przetworzonych. Jest to przełomowe partnerstwo dla firmy Michael Foods, która stanie się wyłącznym producentem, dostawcą i dystrybutorem roślinnych zamienników JUST Egg dla klientów usług gastronomicznych i składników żywności. Just Egg to produkty dostępne w dwóch formach: płynnej oraz wstępnie upieczonego ciasta, które może być wykorzystywane na przykład jako składnik kanapek.

Alternatywy jaj są już dostępne w Stanach Zjednoczonych w wielu sklepach detalicznych, jak: Walmart, Kroger czy Whole Foods Market. Produkt cieszy się także dużym zainteresowaniem restauracji szybkiej obsługi oraz innych punktów gastronomicznych, jak kampusy uniwersyteckie, szpitale, kawiarnie. W kwietniu 2020 roku sprzedaż Just Egg wzrosła o 200 proc. w porównaniu do kwietnia roku 2019.

JUST rozwija się nie tylko w Stanach Zjednoczonych. W ubiegłym roku amerykański start – up ruszył na podbój rynków azjatyckich. Amerykanie w Chinach pojawili się ze swoją ofertą w  sektorze e - commerce, sklepach detalicznych i punktach gastronomicznych. Przedstawiciele amerykańskiej firmy wyrażają nadzieję, że innowacyjny produkt posiada takie atrybuty w zakresie bezpieczeństwa i higieny żywności, które idealnie wpasowują się we współczesne trendy konsumenckie popularne wśród klientów z Państwa Środka.

Eksperci twierdzą, że obawy związane z chorobami drobiu takimi jak grypa ptaków są jednym z czynników wspierających wzrost rynku zamienników jaj. Co więcej, fasola mung jest popularna w chińskim rolnictwie i jest produktem preferowanym w diecie Chińczyków.

Przypominamy, że JUST postawił także na ekspansję w  Europie. W 2018 firma JUST nawiązała współpracę z włoską Grupą Eurovo  – wiodącym producentem i dystrybutorem pasteryzowanych i suszonych jaj.  Niemiecka Grupa PHW stała się kolejnym partnerem, który miał zaoferować JUST Egg konsumentom europejskim. Planowo produkt ma pojawić się w Europie w  tym roku. Ekspansja na europejskim kontynencie  jest strategicznym celem dla Amerykanów. 

 

Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz


POWIĄZANE

Do 30 listopada 2025 r. hodowcy bydła mięsnego mogą się starać o dofinansowanie ...

Umowa o stowarzyszeniu z Ukrainą: lekcje z przeszłości muszą znaleźć odzwiercied...

Pestycydy, w tym szkodliwy chloran, wykryto w popularnych skyrach truskawkowych ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę