aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Opony rolnicze Michelin na targach TECHAGRO

9 kwietnia 2018
Opony rolnicze Michelin na targach TECHAGRO

Podczas rozpoczynających się 8 kwietnia targów TECHAGRO 2018 w Brnie firma Michelin prezentuje innowacyjne opony rolnicze. Odwiedzający stoisko firmy numer 018 w pawilonie C będą mogli porozmawiać z ekspertami Michelin oraz zobaczyć opony MICHELIN EvoBib, MICHELIN RoadBib, MICHELIN Xtweel oraz MICHELIN AxioBib.

 

 

MICHELIN EvoBib – innowacje w akcji

 

MICHELIN EvoBib to ewolucyjna opona o zmiennej charakterystyce pracy, w której wykorzystano innowacyjną i opatentowaną technologię umożliwiającą dostosowanie kształtu profilu opony w zależności od ciśnienia.

 

Przy bardzo niskim ciśnieniu (poniżej 1,2 bara) powierzchnia obszaru kontaktu MICHELIN EvoBib z podłożem zwiększa się, dzięki czemu ugniatanie gleby jest mniejsze, a sama opona przenosi więcej mocy ciągnika na podłoże.

 

Przy wyższym ciśnieniu (powyżej 2 barów) z podłożem styka się tylko środkowa, ciągła część bieżnika, gwarantując większą przyczepność i mniej drgań z korzyścią dla komfortu jazdy. Dodatkowe zalety to także oszczędność paliwa i większe bezpieczeństwo.

 

Taką transformację opony MICHELIN EvoBib umożliwia innowacyjna konstrukcja karkasu, który oprócz technologii Ultraflex korzysta z „efektu zawiasu” polegającego na podnoszeniu lub kładzeniu klocków barkowych na podłożu dzięki kontrolowanemu ugięciu boków opony. Kładąc się na podłożu, klocki barkowe w oponie z niskim ciśnieniem zwiększają obszar kontaktu bieżnika z podłożem o 20 proc. Wraz z nim wzrasta trakcja opony, która jest w stanie przenieść więcej mocy ciągnika na podłoże. Zysk trakcji to ok. 20-50 proc., co można porównać z dodatkowymi 20 KM mocy użytkowej na ziemi!* Więcej bieżnika na podłożu to także większa ochrona gleby przed ugniataniem.

 

* Dla ciągnika o mocy 300 KM

 

Opona jest dostępna w dwóch rozmiarach:

  • MICHELIN EvoBib VF 710/70 R 42 – tył

  • MICHELIN EvoBib VF 600/70 R 30 – przód

 

MICHELIN EvoBib o zmiennej charakterystyce profilu to opona dla rolników poszukujących zwiększenia mocy użytkowej, większej wydajności pracy na polu i oszczędności paliwa.

 

MICHELIN EvoBib – technologia „2 in 1”

 

W nowej oponie MICHELIN EvoBib zastosowano technologię „2 w 1”, która stanowi połączenie innowacyjnej rzeźby bieżnika z nową konstrukcją karkasu. Wraz ze zmianą powierzchni obszaru kontaktu z podłożem, nowa opatentowana technologia umożliwia zmianę profilu opony w zależności od warunków użytkowania.

 

MICHELIN EvoBib oferuje dwa rozmiary obszaru kontaktu bieżnika z podłożem: inny w oponie z wysokim ciśnieniem do jazdy drogowej i inny w oponie z bardzo niskim ciśnieniem do prac polowych. Innowacyjna konstrukcja karkasu opony umożliwia kładzenie się klocków barkowych opony na podłożu przy ciśnieniu poniżej 1,2 bara. Nazwano to „efektem zawiasu”. Dzięki temu mechanizmowi powierzchnia kontaktu opony z podłożem wzrasta o ponad 20% wszerz i wzdłuż, co znacząco podnosi trakcję opony, zmniejsza ugniatanie gleby i pozwala na bardziej równomierne rozłożenie nacisku na grunt.

 

 

 

 

MICHELIN EvoBib – trzecia rewolucja!

 

Trzecia rewolucja w innowacyjnej konstrukcji opon rolniczych po technologii radialnej i Ultraflex. Postęp technologiczny jest możliwy dzięki dwóm kluczowym elementom w karkasie opony EvoBib:

 

1. Nowemu opasaniu w obszarze bieżnika / czoła opony

2. Nowej strukturze radialnego opasania karkasu opony

 

Bieżnik opony z wysokim ciśnieniem spoczywa na górnej warstwie opasania, która składa się z kilku nachodzących na siebie pasów zapewniających jednolitą powierzchnię kontaktu z podłożem. Korzyścią są wyższe osiągi na drodze, czyli większa trwałość opony, komfort jazdy i oszczędność paliwa. Gradient sztywności pasa jest kontrolowany, co pozwala na uzyskanie „efektu zawiasu”.

 

Dzięki opatentowanej konstrukcji karkasu z „zawiasem” klocki barkowe w oponie z niskim ciśnieniem kładą się na podłożu. Jest to możliwe dzięki złożonemu połączeniu kilku warstw opasania tekstylnego na brzegach obszaru bieżnika, które oprócz rotacji klocków barkowych przy niskim ciśnieniu w oponie, umożliwia także wzmocnienie bieżnika w strefie odpowiedzialnej za utrzymanie ciężaru. W ten sposób o ponad 20 proc. zwiększa się powierzchnia kontaktu opony z podłożem wzdłuż i wszerz, a wraz z nią zwiększa się trakcja opony w polu, co ma znaczenie w szczególności w ciągnikach dysponujących dużą mocą.

 

Zysk trakcji nowej opony MICHELIN EvoBib można porównać do dodatkowych 20 KM* mocy użytkowej w polu. Moc użytkowa w polu dla ciągnika o mocy 300 KM to około 160 KM. W praktyce zysk trakcji z nową oponą pozwala na zastosowanie pługu 9-skibowego** zamiast 8-skibowego i zaoranie dodatkowych 160 ha pola, czyli zysk jednego dnia pracy!

 

* Obliczenie dla ciągnika z uślizgiem rzędu 10% (wskaźnik największej efektywności). Porównanie opon MICHELIN EvoBib VF710 / 70R42 0.6b i MICHELIN AxioBib IF710 / 70R42 z ciśnieniem 0,9 bara. Źródło: Wewnętrzne testy przeprowadzone w listopadzie 2015 r.

 

** Dla 18-calowego pługu pracującego z prędkością 6 km/h na piaszczystej glebie o głębokości 30 cm* (występującej dość powszechnie w uprawach polowych). Źródło: Dane wewnętrzne oraz publikacja „Tractor: engine to traction effort” André Abadia, wyd. Agricultural Equipment, wrzesień 2014.

 

 

MICHELIN RoadBib – wysoka trakcja i trwałość

 

MICHELIN RoadBib to nowa pozycja w gamie opon rolniczych Michelin. Opona powstała we współpracy z rolnikami i definiuje zupełnie nowy segment rynku. Jest to pierwsze rozwiązanie dla ciągników o mocy powyżej 200 KM zaprojektowane pod kątem intensywnego użytkowania drogowego i oferujące wysoką trakcję oraz trwałość.

 

Ciągniki o dużej mocy wykorzystywane w gospodarstwach rolnych i na placach budowy przez ponad 50 proc. czasu są używane na drodze, gdzie pokonują 80 proc. całego przebytego dystansu, często ciągnąc ciężkie przyczepy. Konstruktorzy działów badawczo-rozwojowych Michelin stanęli przed wyzwaniem opracowania rozwiązania, które będzie w stanie zapewnić trakcję i trwałość na twardych i agresywnych drogach nieutwardzonych, ale równie dobrze sprawdzi się na miękkiej glebie pól uprawnych, zapewniając przy tym wysoką trwałość.

 

MICHELIN RoadBib posiada nową rewolucyjną rzeźbę bieżnika. To pierwsza rolnicza opona Michelin o innym niż dotychczas układzie klocków. W bieżniku znajdziemy 52 klocki, które w połączeniu z centralnym żebrem zapewniają o 40 proc. więcej gumy na podłożu (o 60 proc. więcej niż tradycyjne opony rolnicze*) i większy komfort pracy operatora. Ponadto o 25 proc.* podniesiono trwałość opony. Tam gdzie tradycyjna opona rolnicza gwarantuje 4000 godzin pracy, MICHELIN RoadBib obiecuje 5000 godzin.

 

Pomimo intensywnego użytkowania na drogach, do jakiego nowa opona została zaprojektowana, MICHELIN RoadBib oferuje znacznie dłuższą żywotność od tradycyjnych opon rolniczych. Oprócz trwałości rolnicy dostają w pakiecie niższy koszt w pracach drogowych i dobrą trakcję w pracach polowych.

 

MICHELIN ROADBIB w rozmiarze 600/70 R 30 na przód i 710/70 R 42 na tył trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2018 roku.

 

* Na podstawie wewnętrznych testów Michelin przeprowadzonych w Ladoux w latach 2016-2017 w porównaniu z MICHELIN MACHXBIB.

 

 

 

Nowe opony rolnicze MICHELIN AxioBib 2 dla różnych typów ciągników

 

MICHELIN AxioBib 2 to nowa gama opon VF przeznaczona do ciągników o średniej i dużej mocy. Opony oferują największą nośność wśród dostępnych obecnie na rynku opon w rozmiarze 650/65R42.

 

W ciągu ostatnich lat obserwujemy dynamiczną ewolucję ciągników o średniej i dużej mocy. Coraz częściej rolnicy szukając zwiększenia produktywności, sięgają po maszyny o większych osiągach i będących w stanie rozwijać większe prędkości. Jednocześnie chcą oni mieć możliwość zamontowania najlepszego ogumienia na starszych ciągnikach, gdzie wykorzystywane są węższe obręcze. Gama opon Michelin AxioBib 2 jest rozwiązaniem idealnie wpisującym się w te oczekiwania.

 

Nowe opony zostały zaprojektowane specjalnie do stosowania w pracach, gdzie niezbędny jest duży uciąg i wysoka trakcja, czyli takich jak na przykład orka, praca z różnego typu agregatami bądź w transporcie płodów rolnych czy rozrzucaniu obornika, gdzie wymagane są ciągniki z silnikami o wysokim momencie obrotowym.

 

W nowej gamie dostępne będą dwa rozmiary:

 

MICHELIN AxioBib 2 VF 540 / 65R30 158D / 155E TL

MICHELIN AxioBib 2 VF 650 / 65R42 174D / 171E TL

 

Michelin AxioBib 2 ma największą nośność wśród opon w tych rozmiarach dostępnych na rynku oraz doskonałą trakcję w pracach polowych. Opony są także w pełni kompatybilne z 20- i 21-calowymi obręczami ciągników starszych typów oraz centralnymi systemami regulacji ciśnienia.

 

  1. Największa nośność w swojej klasie

 

Charakterystyka techniczna opon w rozmiarach 540/65 R 30 i 650/65 R 42 nowej gamy jest również wyjątkowa.

 

W porównaniu do opon konkurentów Michelin AxioBib 2 posiada najwyższy indeks nośności. Ciągniki wyposażone w te opony mogą przewozić większe obciążenia, jednocześnie chroniąc glebę. To z kolei przekłada się na oszczędność czasu, energii i zwiększenie plonów, a w rezultacie na większą wydajność prac.

 

  1. Wyjątkowa trakcja w polu

 

Dłuższy obszar kontaktu z podłożem przekłada się na większy uciąg i trakcję, a to z kolei oznacza większą produktywność.

 

Dzięki wytężonej pracy inżynierów Michelin nowa gama opon Michelin AxioBib 2 VF posiada dłuższy obszar kontaktu z podłożem, dzięki czemu jego powierzchnia wzrasta o 19%. Pozwala to na zwiększenie uciągu ciągnika nawet o 35%*, co może przełożyć się na podniesienie produktywności o 7%*.

 

* Wewnętrzne testy przeprowadzone w czerwcu 2016 r. ze standardową oponą dostępną na rynku.

 

  1. Oznaczenie NRO i kompatybilność z centralnymi systemami regulacji ciśnienia w oponach

 

Opona Michelin AxioBib 2 650/65 R42 jest nie tylko kompatybilna z rozmiarami obręczy zalecanymi przez ETRTO (Europejską Organizację Techniczną ds. Opon i Obręczy), ale posiada również oznaczenie NRO (Narrow Rim Option), które informuje, że oponę można montować na obręczach węższych niż normalnie dozwolonych normami ETRTO dla opon IF i VF. W efekcie pozwala to na stosowanie nowych opon Michelin na ciągnikach starego typu. Opony Michelin w tym rozmiarze można by montować standardowo na obręczach o szerokości 23 cale, ale dzięki oznaczeniu NRO można je również montować na obręczach 20 i 21 cali.

 

Rolnicy, którzy posiadają w swoich ciągnikach system centralnej regulacji ciśnienia, mogą korzystać z opon w pełnym zakresie ciśnień, zyskując wydajność niezależnie od warunków na drodze i w polu. Gama Michelin AxioBib 2 jest kolejną oponą w grupie Michelin, którą można stosować nawet z ciśnieniem 0,6 bara. Dzięki wykorzystaniu niskociśnienieniowej technologii Michelin Ultraflex rolnicy mogą zwiększyć plony nawet o 4%*.

 

* Według badania Uniwersytetu Harper Adams

 

 

 

 

Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa Michelin produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samochodów osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (ViaMichelin.com). Siedzibą Grupy jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma zatrudnia na świecie ponad 100 tys. osób i jest obecna w 171 krajach. Michelin ma 68 zakładów produkcyjnych w 17 krajach. W Polsce Grupa Michelin ma fabrykę opon w Olsztynie oraz Dyrekcję Handlową w Warszawie.

http://agro.michelin.pl/



Biuro prasowe Michelin


POWIĄZANE

Zmiana pozycji rolnictwa strategicznym atutem Europy!   Ponieważ Unia Europejska...

Jak pinformował na Sławomir Homaja z NSZZZ RI Solidarność, do tej pory w dopłaci...

Belgijski organ ds. zdrowia popiera nowe zasady edycji genów, inna jest opinia f...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę