aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

OSM Piątnica podsumowuje 2015 rok i wyznacza kolejne cele

11 marca 2016
OSM Piątnica podsumowuje 2015 rok i wyznacza kolejne cele

Wbrew niekorzystnym trendom, czy wręcz załamaniu branży mleczarskiej, jedna z największych firm w Polsce – OSM Piątnica – kolejny rok z rzędu poprawia wyniki finansowe i nie zawodzi rolników, którym od szesnastu już lat płaci najwyższą w Polsce stawkę za litr mleka. Zgodnie z prognozami zarządu OSM Piątnica osiągnęła w 2015 roku ponad 905 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2% wzrost w porównaniu do roku ubiegłego. Jest to dobry wynik biorąc pod uwagę spadkowe tendencje z jakimi boryka się cała branża mleczarska w Polsce i Europie. Na światowych rynkach obserwowaliśmy spadki cen większości wyrobów mleczarskich, co spowodowane było m.in. globalną nadpodażą produktów mlecznych – mówi Zbigniew Kalinowski, prezes zarządu OSM Piątnica.


Bogatszy wachlarz smaków

OSM Piątnica systematycznie rozbudowuje swoją ofertę oraz udoskonala produkty dobrze już znane i lubiane przez konsumentów. W 2015 roku na sklepowych półkach pojawiły się nowe wyroby. Były to innowacyjne, 3-składnikowe jogurty typu greckiego, pierwsze na naszym rynku świeże mleko ekologiczne oraz śmietankowe serki do smarowania w marce premium Milandia. W asortymencie serków wiejskich wprowadzone zostały kolejne smaki - z jagodami oraz z malinami i żurawiną. Serki Wiejskie z owocami podobnie jak kefiry i jogurty naturalne Piątnicy zyskały nowe opakowania, wygodniejsze i cieszące oko konsumentów odświeżoną szatą graficzną. Wprowadzono do oferty Zsiadłe Mleko oraz klasyczny jogurt naturalny, niezawierający mleka w proszku, w nowym i wygodnym kubku o gramaturze – 330 g.

W 2015 roku Piątnica zaproponowała kupującym pierwszy w historii firmy produkt dedykowany dzieciom – owocowy jogurt Piątuś - bazujący na wysokiej jakości składnikach, bez konserwantów, aromatów, barwników i syropu glukozowo-fruktozowego.

Marketingowe działania realizowane przez Piątnica (OSM) w 2015 roku obejmowały także szereg akcji promocyjnych, z czego na szczególną uwagę zasługują ogólnopolskie kampanie reklamowe Mleka Wiejskiego OSM Piątnica oraz kremowego jogurtu dla dzieci Piątuś.

W przyjętej przez firmę strategii rozwoju nie zabrakło także udziału w prestiżowych wydarzeniach sektora spożywczego. Przykładem było uczestnictwo w największych na świecie targach branży spożywczej Anuga w Niemczech. – Jako jeden z liderów polskiego rynku nieustannie poszukujemy nowych obszarów, w których możemy się rozwijać. Dysponujemy odpowiednio wyposażonym zapleczem technologicznym, doskonale wyszkolonym personelem i najwyższej jakości produktami. Liczymy, że jeszcze w tym roku wkroczymy na zupełnie nowe dla naszej firmy rynki zbytu – wyjaśnia Tomasz Głasek, dyrektor handlowy OSM Piątnica.

Piątnica doceniona przez konsumentów i branżę

Rok 2015 obfitował w nagrody przyznane tak firmie Piątnica, jak i produkowanym przez nią wyrobom. Wśród licznych wyróżnień znalazły się zarówno te, bazujące na opiniach konsumentów, jak i takie, które były wynikiem prowadzonych badań i rankingów. – Zadowolenie klientów jest dla nas priorytetem. Dążymy do tego, by wyroby Piątnicy spełniały oczekiwania kupujących, zarówno pod względem smaku, jak i jakości. Nie ukrywamy, że najbardziej dumni jesteśmy z nagród i wyróżnień będących wyrazem sympatii konsumenckiej, takich jak tytuł „Ulubiona Marka Polaków” – wyjaśnia Zbigniew Kalinowski. W ostatnich miesiącach Piątnica (OSM) została także wyróżniona za realizowane inwestycje. Nagroda przyznana przez ekspertów i znawców branży mleczarskiej, w ramach IX Rankingu Spółdzielni Mleczarskich, to kolejny dowód na stale umacniającą się pozycję firmy i słuszność podejmowanych decyzji biznesowych. Ostatnim znaczącym sukcesem, którym firma zamknęła 2015 rok, jest wysoka lokata w rankingu dziennika „Rzeczpospolita”. Przygotowywane przez tę redakcję coroczne zestawienie wyłania najcenniejsze polskie marki. W 2015 firma z Piątnicy poprawiła swój zeszłoroczny wynik i uplasowała się na: 23. miejscu w kategorii najsilniejsze polskie marki, 41. wśród tych najbardziej wartościowych oraz 10. w klasyfikacji ich mocy. Szczególnie ważnym odnotowania jest fakt, iż w rankingach lojalności konsumentów i postrzeganej jakości Piątnica została uznana za najbardziej godną zaufania markę mleczarską.

Piątnica kreuje EKO trend

Specjaliści branży spożywczej przewidują, że rok 2016, jak i kolejne lata, ukierunkowane będą na rozwój sprzedaży produktów ekologicznych. Badania wskazują, że w ostatnich latach stajemy się zdecydowanie bardziej świadomymi konsumentami, którzy chętnie wybierają najwyższej jakości produkty spożywcze. Widzimy ten ważny dla naszej firmy trend, dlatego też w 2015 r. włączyliśmy do oferty pierwszy produkt z wyróżnikiem „eko” – jedyne na polskim rynku mleko ekologiczne produkowane metodą mikrofiltracji i pasteryzacji w niskiej temperaturze – informuje Tomasz Głasek. Ekologia i ochrona środowiska to szczególnie ważne działania realizowane przez Piątnicę w ramach Zintegrowanego Systemu Zarządzania. Spółdzielnia dba o zmniejszenie emisji zanieczyszczeń atmosferycznych, ograniczenie ilości odpadów produkcyjnych oraz mniejsze zużycia energii elektrycznej i cieplnej.

Forum Mleczarskie, zdj. OSM Piątnica


POWIĄZANE

Już za moment rozpocznie się długo wyczekiwany gorący sezon wakacyjny. Z pomocą ...

Nieustannie pojawiają się nowe informacje o przypadkach, w których oszuści wykor...

Wiele osób posiadających rezydencję podatkową Abu Zabi, Dubaju czy innego emirat...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę