Advertisement Targi_china_210519-750

Ott Tänak i Toyota po zwycięstwo w Argentynie

25 kwietnia 2019
Ott Tänak i Toyota po zwycięstwo w Argentynie
Newseria Lifestyle

Zespół Toyota Gazoo Racing WRT jest gotowy na południowoamerykańskie przystanki w rajdowych mistrzostwach świata. Ott Tänak, Jari-Matti Latvala i Kris Meeke doskonale wiedzą, czego potrzeba, by wygrać Rajd Argentyny.
 

“Jestem dobrze nastawiony do tego rajdu, bo w końcu tutaj przed rokiem odniosłem swoje pierwsze zwycięstwo za kierownicą Yarisa WRC. Wierzę, że jesteśmy w stanie powtórzyć ten rezultat w tym sezonie. Szybkie drogi i ten rodzaj nawierzchni odpowiadają naszemu autu. To trudna impreza, w której trzeba dbać o samochód” - mówi Tänak.

Wszyscy kierowcy Toyoty odnosili tu sukcesy, ale tylko Tänak jako kierowca Yarisa WRC. Jari-Matti Latvala był tu najszybszy w 2014 roku, Kris Meeke sezon później, co było jego pierwszym zwycięstwem w WRC w karierze. “Ten rajd zawsze sprawiał mi radość i mam z tej imprezy wspaniałe wspomnienia. W Meksyku i na Korsyce mogłem wypaść lepiej, dlatego liczę tu na jedną z czołowych lokat. Mam za sobą intensywne testy i uważam, że jestem dobrze przygotowany do startu” - mówi Meeke.

Tänak w klasyfikacji generalnej kierowców zajmuje trzecie miejsce, ale stratę do poprzedzających go kierowców ma niewielką. Od lidera Thierry’ego Neuvilla ma pięć punktów mniej, a od drugiego Sebastiena Ogiera tylko trzy. Meeke jest piąty wśród kierowców, a Latvala dziewiąty.

Rajd Argentyny jest częścią rajdowych mistrzostw świata niemal nieprzerwanie od 1980 roku. Załogi ścigają się po ciekawych trasach, które są mieszanką piachu, szutru i kamieni. Spektakularnie wyglądają przejazdy rozpędzonych rajdówek przez koryta rzek a gdy kierowcy wjadą w góry muszą się liczyć z mgłą.

Dodatkowym wyzwaniem dla załóg będzie dbanie o kondycję maszyn. A wszystko pod kątem kolejnej rundy - Rajdu Chile, który rozpocznie się już 9 maja. Południowoamerykańskie imprezy są oznaczone jako “rajdy połączone”. W konsekwencji podwozie, silnik i skrzynie biegów z Rajdu Argentyny muszą zostać wykorzystane w Chile. “Będzie to dla nas wyzwaniem, bo do tej pory nie byliśmy zmuszeni do odbudowy samochodów na miejscu. Mam nadzieję, że nasi mechanicy nie będą mieli zbyt dużo pracy” - mówi Tommi Mäkinen, szef zespołu.

Kierowcy będą mieli do pokonania 347,5 km prób sportowych podzielonych na 18 odcinków specjalnych. Rywalizację zaczną od widowiskowych, wieczornych przejazdów po ulicach Villa Carlos Paz, a zakończą legendarnym oesem “El Condor”, który przyciąga dziesiątki tysięcy kibiców.

 

 

Newseria Lifestyle


POWIĄZANE

Niebawem może się okazać, że polscy eksporterzy jaj konsumpcyjnych będą musieli ...

UE przyjmuje nowe przepisy dotyczące wprowadzania środków nawożących do obrotu n...

Minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski wspólnie z prezesem Kr...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę