aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Portugalia: Zrównoważony rozwój zaczyna wpływać na wybór marek wśród młodych osób. Konsumenci wiedzą jednak za mało o pracach firm w tym zakresie

11 sierpnia 2020
Portugalia: Zrównoważony rozwój zaczyna wpływać na wybór marek wśród młodych osób. Konsumenci wiedzą jednak za mało o pracach firm w tym zakresie

Nowe badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy Capgemini analizuje wpływ zrównoważonego rozwoju na wzorce zakupów konsumenckich oraz na to, jak firmy zajmujące się produktami konsumenckimi i detalicznymi rozumieją oczekiwania konsumentów. W badaniu „Consumer Products and Retail: Jak głęboko zrównoważony rozwój zmienia preferencje konsumenckie” stwierdza się, że zrównoważony rozwój przesunął się w górę listy priorytetów klientów. 79% konsumentów zmienia swoje preferencje zakupowe w oparciu o kryteria odpowiedzialności społecznej, włączenia społecznego i wpływu marek na środowisko.

53% ogółu konsumentów i 57% w grupie wiekowej 18-24 lat zaczęło wybierać mniej znane marki. Ponad połowa konsumentów (52%) stwierdziła, że ma emocjonalny związek z produktami lub organizacjami, które postrzegają jako bardziej zrównoważone. 64% ujawniło, że kupowanie zrównoważonych produktów sprawia, że czują się szczęśliwsi z zakupów (liczba ta wzrasta do 72% w grupie wiekowej 25-35).

Z drugiej strony okazało się, że 77% badanych firm poinformowało, że zrównoważony rozwój sprzyja zwiększonemu poziomowi lojalności klientów.

Pomimo dobrych intencji, prawda jest taka, że istnieje luka między tym, co konsumenci myślą, że wiedzą, a tym, co naprawdę wiedzą o zrównoważonym rozwoju. 78% nie wie, że potrzeba 1000 l wody, aby wyprodukować czekoladę, a 68% nie zdaje sobie sprawy, że przeciętny hamburger powoduje więcej emisji dwutlenku węgla niż 15 km podróż samochodem o dużej pojemności.

Gdy uwrażliwi się konsumentów na kwestie zrównoważonego rozwoju związane z nabyciem/konsumpcją danych produktów, to okazuje się, że około 68% konsumentów jest skłonnych do zakupu bardziej zrównoważonych produktów. Zdaniem Capgemini jest oczywiste, że konsumenci i marki mają do odegrania większą rolę w tym kontekście.

Ale zarówno sprzedawcy detaliczni jak i producenci przeceniają poziom wiedzy swoich klientów na temat zrównoważonego rozwoju ich marek. Podczas gdy 65% menedżerów poinformowało, że ich klienci są zaznajomieni z inicjatywami zrównoważonego rozwoju swoich marek, 49% konsumentów stwierdziło, że nie ma informacji potrzebnych do weryfikacji oświadczeń dotyczących zrównoważonego rozwoju produktów, a 44% stwierdziło, że nie ufa informacjom dostarczonym przez marki.

Prawie 80% organizacji stwierdziło, że wpływ na marże i poziom kosztów związanych z wprowadzeniem zrównoważonego rozwoju ogranicza rozwój inicjatyw na większą skalę w tej dziedzinie. Prawie trzy na cztery przedsiębiorstwa uważają, że istnieją inne kwestie bardziej priorytetowe niż zrównoważony rozwój.

Trzy na cztery (75%) przedsiębiorstwa zadeklarowały, że mają strategie, infrastrukturę i zasoby w celu pobudzenia wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym. Jednak mniej niż jedna czwarta przedsiębiorstw wdrożyła kompleksowe i przekrojowe inicjatywy, które mają rzeczywisty wpływ na wszystkie obszary ich organizacji. Ponadto poziom powodzenia tych inicjatyw różni się znacznie w zależności od obszarów operacyjnych.

Chociaż pandemia zwiększyła nacisk na gospodarkę o obiegu zamkniętym, tylko 18% ankietowanych menedżerów stwierdziło, że zainwestowało w takie inicjatywy, a tylko 35% wykazało, że planuje w ciągu najbliższych trzech lat wprowadzić więcej nowych inwestycji w tym obszarze.

 

Forum Mleczarskie


POWIĄZANE

Zmiana pozycji rolnictwa strategicznym atutem Europy!   Ponieważ Unia Europejska...

Jak pinformował na Sławomir Homaja z NSZZZ RI Solidarność, do tej pory w dopłaci...

Belgijski organ ds. zdrowia popiera nowe zasady edycji genów, inna jest opinia f...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę