"Puls Biznesu": Piwo i lody przegrały z pogodą

9 października 2017
"Puls Biznesu": Piwo i lody przegrały z pogodą

Tego lata konsumenci rzadko szukali ochłody, więc sezonowe branże są na minusie. Chętniej sięgali po coś na rozgrzewkę, m.in. rum i małpki z wódkami smakowymi - pisze poniedziałkowy "Plus Biznesu".

Najlepsze miesiące dla piwa i lodów były fatalne. To na wakacje branża przygotowuje się cały rok i zaklina pogodę. Tym razem, jak zauważa "PB", nieskutecznie.

"To jeden z najgorszych sezonów na przestrzeni ostatnich kilku lat" - mówi Zbigniew Grycan, twórca Lodziarni Firmowych.

Magdalena Brzezińska, rzeczniczka Grupy Żywiec, przyznaje, że w pierwszych sześciu miesiącach sprzedaż piwa spadła, co miało związek z z gorszą pogodą - wyjątkowo zimnym majem i mniej słonecznym czerwcem. Lipcowa aura też nie sprzyjała sprzedaży złocistego trunku, ale dane dotyczące wakacyjnych miesięcy Grupa Żywiec opublikuje dopiero w październiku.

Podczas gdy lodziarze i browarnicy narzekają na pogodę, producenci mocnego alkoholu mają powody do zadowolenia. Wśród zwycięzców jest rum. Zyskiwały też niektóre rodzaje wódek, np. smakowe małpki. 

 

(PAP)


POWIĄZANE

Trwa nabór do jednego z największych w Polsce akceleratorów dla startupów – MIT ...

Dzięki Wspólnej Polityce Rolnej (WPR) zaledwie połowa krajów Unii Europejskiej (...

Przychody z aukcji koni w Janowie Podlaskim z 2016 r. są porównywane z aukcjami ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum
Jestesmy w spolecznosciach:

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Zgłoś uwagę