Rok rekordów i sukcesów Grupy Mlekovita

27 marca 2018
Rok rekordów i sukcesów Grupy Mlekovita

W dniu 21 marca 2018 roku odbyło się Walne Zgromadzenie Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita, na którym Prezes Zarządu Dariusz Sapiński przedstawił sprawozdanie z działalności firmy wraz z wynikami roku 2017.

– Jestem bardzo zadowolony z podsumowania ubiegłego roku, ponieważ pokazuje, że 2017 rok był kolejnym, w którym Mlekovita może pochwalić się dobrą kondycją – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński. – Osiągnęliśmy sukces w postaci stałego rozwoju firmy i wzrostu wartości marki Mlekovita, która jest obecnie najcenniejszą marką produkcyjnego sektora polskiej gospodarki i najdroższą marką w kategorii „Produkty żywnościowe”. Wprowadzamy kolejne nowe produkty, a z tych ubiegłorocznych wiele od momentu pojawienia się na rynku zyskało uznanie konsumentów i zdobyło nagrody na krajowych i międzynarodowych targach i konkursach. Zrealizowaliśmy kolejne ważne inwestycje, rozbudowując i modernizując infrastrukturę wewnętrzną – w tym Fabrykę Proszków Mlecznych, inwestycję kluczową i największą w historii firmy z dotychczas zrealizowanych, w wyniku której Mlekovita będzie nie tylko największym producentem proszków mlecznych w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej.


– Mlekovita jako jedyna grupa mleczarska w Polsce i jeden z niewielu przetwórców mleczarskich w Europie przygotowana jest na 8 mln litrów dobowego przerobu surowca (możliwości samej tylko nowej Fabryki Proszków Mlecznych pozwalają na przerób 2 mln l surowca dziennie). W związku z regularnym zwiększaniem zdolności produkcyjnych w sposób odpowiedzialny oraz przemyślany realizowane są kolejne inwestycje, starając się, aby utrzymywać wydatki na nie na zbliżonym poziomie, z możliwością zwiększania ich w zależności od sytuacji na rynku. W 2017 r. na inwestycje wydanych zostało ponad 170 mln złotych. Związane one były przede wszystkim z budową Fabryki Proszków Mlecznych oraz zakupem nowych linii produkcyjnych, m.in. do wyrobu paluszków serowych – jedynej takiej w Polsce i jednej z 2-3 podobnych w całej Europie. Zainwestowano też w unikatowe rozwiązania technologiczne do produkcji serów kanapkowych do smarowania, twarogowych i topionych, jak również w linię do wytwarzania napojów serwatkowych czy do produkcji mleka w butelce z wygodną rączką. Nie ma dziś rozwoju bez inwestycji, a Mlekovita – jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej i kreator modelu nowoczesnego biznesu mleczarskiego – musi nieustannie ewoluować i stawiać sobie najważniejsze cele, spośród których celem nadrzędnym jest bycie firmą globalną.

– Inwestycje podyktowane były uwarunkowaniami rynkowymi związanymi z dużą dostępnością i dynamiką skupu surowca – która wzrosła o blisko 10%.

Ogrom pracy wkładanej w rozwój bazy produktowej znakomicie ilustruje liczba nowych produktów oferowanych każdego roku konsumentom przez Mlekovitę. Po rekordowym w liczbie nowych produktów roku 2015 (116 nowych produktów w 14 kategoriach) i kolejnym bogatym w nowości 2016 r. (31 produktów w 8 kategoriach) w 2017 r. na rynek wprowadzono 31 produktów w 10 kategoriach:

1) sery:
ekologiczny ser Kaszkawał Bio bez GMO 300g;
paluszki serowe 84 g (4 x 21 g): klasyczne (MiaMu), z czarnuszką, z serem wędzonym;
ser długo dojrzewający Księżan OLD klinek;
ser Sakwa z gór wędzony 300 g;
ser Salami w plastrach 1 kg;

2) serki:
serki twarogowe kanapkowe Deliser 125 g: klasyczny, tzatziki, pomidor – papryka – chili;

3) sery pleśniowe:
ser La Polle Camembert na grill 300 g (3 x 100 g);
ser La Polle Bleu z niebieską szlachetną pleśnią 150 g;

4) sery topione:
ser topiony z serem wędzonym Imperial blok i 300 g;

5) twarogi:
twaróg sypki 300 g: półtłusty, tłusty;

6) produkty fermentowane:
jogurt Polski naturalny bez laktozy 350 g;
Bio ekologiczny jogurt naturalny bez GMO 200 g;
jogurt naturalny typ grecki bez GMO 200 g;
kefir Polski 150 g: naturalny, banan – marchew, pomarańcza – marchew;

7) mleko:
mleko UHT Wypasione od szczęśliwych krów bez GMO 3,2% 1 L;
mleko spożywcze Wypasione bez GMO 2% i 3,2% 1 L w butelce z rączką;
mleko Wydojone bez laktozy 1,5% 500 ml;

8) masła i tłuszcze:
masło Polskie bez laktozy 200 g;
Polski mix tłuszczowy do smarowania 68% 200 g;

9) lody:
Wypasione lody na śmietance 1 l: śmietankowe i czekoladowe;

10) produkty w proszku:
Mega Herkules mleko w proszku bez laktozy 500 g.

Plany na kolejny rok obejmują dalszy, konsekwentny rozwój firmy i marki Mlekovita, w tym także w zakresie eksportu, w którym Mlekovita od wielu lat jest numerem 1: największym eksporterem produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest liderem nie tylko w wartości eksportowanych produktów, ale także pod względem liczby obsługiwanych krajów oraz asortymentów wysyłanych na rynki zewnętrzne. Eksportując swoje produkty do 144 krajów na wszystkich kontynentach: w Europie, Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej (28 państw Unii Europejskiej i 116 poza UE) Mlekovita osiągnęła w 2017 r. rekordową wartość eksportu na poziomie ok. 1,2 mld zł.

 

Forum Mleczarskie


POWIĄZANE

Już 11 października br. na targach BIOEXPO 2019 rozpocznie się największy w Pols...

10 października 2019 r. w Warszawie odbyła się konferencja reprezentantów najwię...

Minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski otworzył nowy terminal eksportowy cu...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę