aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Roślinny produkt roku 2018: kokosowe jogurty górą

28 stycznia 2019
Roślinny produkt roku 2018: kokosowe jogurty górą

Alternatywy nabiału cieszą się rosnącą popularnością nie tylko w Stanach Zjednoczonych, gdzie w zeszłym roku odnotowano 151-procentowy wzrost sprzedaży roślinnych jogurtów. W plebiscycie kampanii RoślinnieJemy na najlepszy produkt 2018 roku zwyciężyły wyroby firmy Jogurty Magda, powstające na bazie mleka kokosowego.


Jogurty Magda to pierwsza z lokalnych firm z branży mleczarskiej, która zdecydowała się wprowadzić roślinną alternatywę jogurtu. Kokosowe wyroby pod nazwą Planton zadebiutowały w marketach sieci Lidl na początku 2018 roku. W związku z dużym zainteresowaniem konsumentów firma stopniowo zwiększała dostępność swoich produktów w sieciach handlowych.


Jest to odzwierciedleniem globalnego trendu - w badaniach przeprowadzonych przez Nielsen w Stanach Zjednoczonych w 2018 roku odnotowano wzrost sprzedaży roślinnych jogurtów o 151% . O rosnącej popularności alternatyw źródeł białka wspominają też między innymi autorzy raportu Uber Eats, czy firma badawcza CB Insights.


Jogurty Magda to jedna z pierwszych polskich firm, która dostrzegła wzrost zainteresowania alternatywami nabiału – mówi Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii RoślinnieJemy – Jogurty Planton wypełniły lukę na lokalnym rynku, a konsumenci to doceniają - dodaje.


Drugim najbardziej popularnym produktem w roku 2018 według czytelników portalu RoślinnieJemy było wegańskie “mięso mielone” duńskiej marki Naturli. Zaraz za podium uplasowały się produkty polskich firm - roślinny kebab Seitan Threat i żeberka firmy Bezmięsny. Wyniki plebiscytu RoślinnieJemy wskazują też na dużą popularność wegańskich lodów - trzecie miejsce w rankingu zajęły bezmleczne lody Magnum, które pojawiły się na półkach sklepowych wczesną jesienią 2018 roku. W czołówce znalazły się także wegańskie Ben & Jerry’s. Z kolei wprowadzenie wegańskich hot - dogów na stacjach benzynowych Orlen czytelnicy RoślinnieJemy uznali za najlepszy ruch na rynku gastronomicznym.


U progu 2019 roku potencjał diety roślinnej dostrzega też w coraz większym stopniu świat nauki, o czym świadczą np. opublikowany niedawno raport The Lancet, czy wskazanie weganizmu jako jednego z tzw. mega trendów przez The Economist.


W 2019 roku spodziewamy się jeszcze większej ilości roślinnych produktów na półkach sklepowych, a także silniejszej mobilizacji rodzimych producentów, którzy śladami Jogurtów Magda podejmą próbę odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na alternatywy do mięsa, czy nabiału podsumowuje Otrębski.


###

 

 

O kampanii

Celem kampanii Roślinniejemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych,właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swojedziałania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnejwiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampaniiRoślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana brytyjskim“Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.

 

https://roslinniejemy.org/

 


POWIĄZANE

Projektowanie ogrodów to piękna pasja, a jednocześnie cenna umiejętność. Pozwala...

Jak na razie, jedynym dokumentem pod którym podpisała się strona rządowa są usta...

Parlament UE przyjął nowe przepisy, które sprawią, że opakowania staną się bardz...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę