biogaz_09_2025
biogaz, biometan, biopaliwa_ptak 2025

Śląskie/ Edukacyjna kampania o wodzie pod hasłem "300 H2O Lubię to!"

20 czerwca 2017
Śląskie/ Edukacyjna kampania o wodzie pod hasłem "300 H2O Lubię to!"

"300 H2O Lubię to!" – pod takim hasłem rozpoczęła się we wtorek w Katowicach kampania edukacyjno-informacyjna Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów. Do jesieni dzieci będą mogły m.in. brać udział w interaktywnych lekcjach o wodzie oraz zwiedzać stacje jej uzdatniania.

Akcja ma podnieść świadomość społeczeństwa – zwłaszcza dzieci i młodzieży – dotyczącą ochrony wód oraz racjonalnego gospodarowania zasobami wodnymi.

Prezes Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów (GPW) w Katowicach Łukasz Czopik podkreślił, że akcja "300 H2O Lubię to!" jest pokłosiem prowadzonych tam już od jakiegoś czasu lekcji m.in. o funkcjonowaniu Przedsiębiorstwa czy o tym, skąd się bierze woda w śląskich kranach.

"Zaczęło się bardzo niepozornie - od gromadki kilku uczniów, ale chętnych ciągle przybywało. Z czasem zainteresowanie szkół przeszło nasze najśmielsze oczekiwania – mamy kilkadziesiąt placówek, tysiące już uczniów i nauczycieli, a ta śnieżna kula nadal się toczy. Dlatego dzisiaj zaczynamy nowy etap tej wodnej edukacji" – podkreślił Czopik.

Kampania potrwa do jesieni. W jej ramach odbywać się będą m.in. interaktywne lekcje o wodzie. "To są lekcje nietypowe – zwykle plenerowe, ze sprzętem, gdzie podręczniki odgrywają rolę drugorzędną; eksperymentujemy, pokazujemy oblicze wody w różnych stanach skupienia, pokazujemy, jak istotne jest to, by o wodę dbać. Są to też interaktywne spacery po stacjach uzdatniania wody, pikniki, happeningi i spotkania, również z artystami" – tłumaczył prezes.

Zaplanowano też warsztaty dziennikarskie oraz wiele konkursów, m.in. z wiedzy o tym, jak oszczędzać wodę. Z myślą o najmłodszych wydano też edukacyjną broszurę "Ekoporadnik. Przygoda z wodą". Znalazło się w niej wiele ciekawostek związanych z wodą i ekologią, którym towarzyszą różnego rodzaju zadania – ich rozwiązania można następnie przesłać do GPW, a wybrani przez komisję autorzy zostaną nagrodzeni.

Czopik dodał, że kampania skierowana jest nie tylko do uczniów i nauczycieli ze szkół współpracujących już z GPW, ale do wszystkich zainteresowanych. "Nie jest to zamknięta lista, wszystkich chętnych zapraszamy do kontaktu" – podkreślił prezes.

Akcja potrwa do jesieni, jednak prezes zapowiedział już kolejne odsłony tego typu działań edukacyjnych.

Współorganizatorem kampanii jest "Dziennik Zachodni".

Akcja została dofinansowana ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.

(PAP)


POWIĄZANE

W polskiej polityce wiejskiej i społecznej wrze coraz mocniej. Do redakcji ppr.p...

To, co wydarzyło się 15 sierpnia w województwie opolskim, wstrząsnęło środowiski...

Wśród najpopularniejszych gatunków lipca Kantar Polska wymienia pomidory, ziemni...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę