Targi_china_210519-750

Szkoły gastronomiczne otwierają się na kuchnię roślinną

25 marca 2019
Szkoły gastronomiczne otwierają się na kuchnię roślinną

Warszawa od kilku lat uznawana jest za jedno z najszybciej rozwijających się miast pod kątem popularności kuchni roślinnej. Rośnie zapotrzebowanie na wykwalifikowanych kucharzy umiejętnie poruszających się także po tym obszarze. W Zespole Szkół Hotelarsko-Gastronomicznych nr 1 w Warszawie odbyły się w związku z tym pilotażowe warsztaty kuchni roślinnej zorganizowane w ramach kampanii RoślinnieJemy.


Przyszli kucharze przygotowali pod okiem Mai Wirowskiej, szefowej kuchni restauracji No Problem i ambasadorki kampanii RoślinnieJemy, roślinne 3-daniowe menu i dowiedzieli się, jak w sprawny sposób wykorzystywać i tworzyć alternatywy do mięsa, ryb, czy nabiału. Ponadto w teoretycznej części spotkania mieli szansę zapoznać się z gastronomicznymi trendami największe zdziwienie wzbudziło wprowadzenie burgerów McVegan w skandynawskich restauracjach McDonald’s.


Młodzież często pyta o kuchnię wegetariańską i wegańską. W obliczu rosnącej popularności diet roślinnych, idziemy za głosem uczniów dając im szansę poszerzenia swojej wiedzy i umiejętności mówi Katarzyna Garlej-Majewska, nauczycielka przedmiotów zawodowych gastronomicznych w ZS HTG Nr 1.


Warszawa według rankingu Happy Cow to jedno z miast o najprężniej rozwijającej się sieci restauracji oferujących dania roślinne – w Warszawie zjemy i fine-diningową kolację i streetfood-owe roślinne burrito z sosem ananasowym. Popularność kuchni wegańskiej potwierdzają także statystyki Uber Eats na drugim miejscu najpopularniejszych stołecznych restauracji ubiegłego roku znalazła się w wegańska burgerownia Krowarzywa.


Edukacja zawodowych kucharzy nadal nie obejmuje kuchni roślinnej, co mam nadzieję niedługo się zmieni, biorąc pod uwagę błyskawiczny rozwój roślinne trendu w branży gastronomicznej  – mówi prowadząca warsztaty Maja Wirowska  Powstaje mnóstwo miejsc pracy dla kucharzy umiejętnie odnajdujących się w roślinnym gotowaniu, a brakuje osób, które byłyby profesjonalnie wyszkolone w tym kierunkudodaje.


 

O kampanii

 

Celem kampanii Roślinniejemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych,właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swojedziałania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnejwiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampaniiRoślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana brytyjskim“Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.

 

 

 

https://roslinniejemy.org/

 

 


 

Biuro prasowe kampanii Roślinniejemy


POWIĄZANE

Na wyższe wsparcie mogą liczyć grupy, które decyzję o przyznaniu środków z tytuł...

Minister Jan Krzysztof Ardanowski oraz podsekretarz stanu Ryszard Zarudzki spotk...

Pronar, firma mająca swoją siedzibę w Narwi (północno-wschodnia Polska), w ciągu...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę