Przedsięwzięcie o powyższym
tytule zdobyło pierwsze miejsce w Konkursie
na Najlepszy Regionalny Produkt Agroturystyczny. Uroczystego wręczenia
dyplomów oraz nagród dokonano 8 października podczas targów Polagra-Farm, jednak
laureaci konkursu zostali wyłonieni przez Kapitułę Konkursu już 14 września 2004
roku w Warszawie.
Trzecia edycja Konkursu na Najlepszy Regionalny Produkt
Agroturystyczny, wzorem poprzednich, miała uświadamiać jak wielkim bogactwem
Polski jest jej geograficzna, etnograficzna i regionalna różnorodność. To sezam,
do którego kluczem jest inwencja i pracowitość gospodarzy regionu. Kapituła
Konkursu doceniła i nagrodziła w tym roku pięć projektów. I nagrodę pieniężną w
wysokości dziesięciu tysięcy złotych za produkt agroturystyczny przyznano
Krzywińskiemu Towarzystwu
Kulturalnemu za produkt agroturystyczny
"Drezyną przez historię".
Projekt zrealizowano w oparciu o istniejącą infrastrukturę, prywatne zbiory oraz
poparcie lokalnych władz. W efekcie turysta może przeżyć niezapomniane
chwile podczas weekendu biorąc udział np. w lekcjach fechtunku, biesiadzie
rycerskiej, zdobywając drezynowe prawo jazdy, czy też zwiedzając
skansen filmowy "Soplicowo". Każdy z trzech dni jest bardzo szczegółowo
zaplanowany, tak by wypoczynek pogodzić z odwiedzaniem miejsc ważnych dla
naszego dziedzictwa kulturowego i historycznego.
Stowarzyszenie "Konferencja Służb Ochrony Przyrody
Zielone Płuca Polski" – zdobywca drugiego miejsca otrzymało pięć tysięcy złotych
za produkt pod nazwą "Z dziedzictwem kulturowym za pan brat". Trzy kolejne
produkty nagrodzone zostały powierzchnią wystawienniczą na poznańskich targach
Tour Salon 2004. I tak kolejno: nagrodę w postaci stoiska o powierzchni 12 m
przyznano przedsięwzięciu pod nazwą "Powrót do korzeni – skansen muzeum w Wambierzycach"
zgłoszonemu przez Dolnośląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w
Świdnicy. Na stoisku o powierzchni 9
metrów będzie mogło wystawić się Jurajskie Stowarzyszenie Turystyki Wiejskiej.
Przedstawiony przez Towarzystwo produkt nosi nazwę "Jurajski Teatr Stodoła".
Nagrode w postaci stoiska o powierzchni 6 metrów na targach Tour salon 2004 za
produkt "Ekspedycja nadwarciańska" przyznano Słupeckiej Organizacji
Turystycznej.