Adama_artemisgoltix_15.02-30.03
Adama_poleposition_15.03_30.04

Walka Amerykanów o chiński rynek trwa...

16 listopada 2020
Walka Amerykanów o chiński rynek trwa...

Od stycznia do sierpnia 2020 roku Stany Zjednoczone wysłały do Chin 283,2 tys. ton produktów drobiowych o wartości 418 mln USD, co stanowi 12 proc. udziału w eksporcie ogółem tej grupy produktów. W asortymencie eksportowym 118,7 tys. ton stanowiły „kurze łapki”, o wartości 263 mln USD.

Po kilkuletniej nieobecności Amerykanów na rynku chińskim z powodu  wydania przez Pekin decyzji o zablokowaniu eksportu drobiu z USA  w 2015 roku z powodu HPAI, amerykański przemysł drobiarski jest zdeterminowany do ponownego zbudowania mocnej pozycji na azjatyckim rynku.

Przypomnijmy, że w listopadzie 2019 roku w ramach negocjacji handlowych Waszyngton – Pekin zniesiono  zakaz przywozu dla mięsa drobiowego z USA. Analitycy  branżowi z USA zwracają uwagę, że zaledwie przez kilka miesięcy tego roku, zakupy ze strony Chin przekroczyły eksport do Meksyku, który stał się największym rynkiem eksportowym dla drobiu z USA w czasie  trwania kilkuletniego „chińskiego zakazu”.

Szacuje się, że wynik eksportowy do Chin za cały rok 2020 będzie zbliżony lub równy wielkości sprzedaży do Meksyku. Amerykańska branża optymistycznie oczekuje, że Chiny w roku 2021 powrócą na miejsce pierwsze największych odbiorców amerykańskiego drobiu. Amerykanie podkreślają, że są dwa kluczowe powody, dla których tak ważny jest dla nich powrót na chiński rynek. Po  pierwsze, chińscy konsumenci lubują się w amerykańskich „kurzych łapkach”, po drugie, przemysł drobiarski dostrzegł ogromne możliwości w zwiększeniu sprzedaży indyków do Chin. Od stycznia do sierpnia 2020 roku amerykański eksport mięsa indyków osiągnął wolumen 10,9 tys. ton o wartości 18 mln USD.

Ciekawostka:  Amerykanie twierdzą, że mięso z nóg indyka robi „furorę” w ofercie gastronomicznej w Disneyland w Tokio i przewidują, że tego rodzaju przekąski staną się hitem także w Disneyland w Szanghaju...

W kontekście amerykańsko – chińskiej współpracy handlowej należy pamiętać, że w ramach pierwszej umowy handlowej  podpisanej w styczniu 2020 roku między Pekinem a Waszyngtonem Chiny obiecały zwiększyć zakupy amerykańskich produktów rolnych o co najmniej 12,5 mld USD w 2020 roku i 19,5 mld USD w 2021 roku.

 

KIPDiP


POWIĄZANE

W wyniku pożaru możemy stracić cały dobytek życia. Takie zdarzenie może mieć wie...

15 marca ruszył nabór wniosków o przyznanie dopłat bezpośrednich i obszarowych z...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę