aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Wielkopolskie przedszkolaki bezpieczne na drodze

11 kwietnia 2018
Wielkopolskie przedszkolaki bezpieczne na drodze
Newseria Lifestyle

Dlaczego zapinanie pasów jest takie ważne? Dlaczego dzieci powinny korzystać z fotelików samochodowych? Jak bezpiecznie przechodzić przez ulicę? Pod jaki numer zadzwonić, gdy grozi nam niebezpieczeństwo? Odpowiedzi między innymi na te pytania wielkopolskie przedszkolaki i uczniowie klas podstawowych poznają podczas kolejnej edycji edukacyjnej akcji Think Before You Drive prowadzonej przez Bridgestone Poznań. W tym roku odbywa się ona już po raz dziesiąty. W poprzednich latach udział w niej wzięło prawie 26 tysięcy dzieci. 

Think Before You Drive to program edukacyjny stworzony specjalnie dla najmłodszych przez fabrykę opon Bridgestone Poznań we współpracy z wielkopolską policją. W jego dziewięciu dotychczasowych edycjach uczestniczyło prawie 26 tysięcy przedszkolaków i najmłodszych uczniów szkół podstawowych z Wielkopolski. W tegorocznej – dziesiątej – przeszkolone zostaną kolejne cztery tysiące dzieci z ponad 40 placówek z naszego województwa.

W ramach tej akcji animatorzy – pracownicy firmy Bridgestone – odwiedzają przedszkola oraz szkoły podstawowe i przeprowadzają bezpłatne, interaktywne warsztaty skierowane do dzieci w wieku od trzech do ośmiu lat. Podczas spotkań maluchy poprzez zabawę poznają najważniejsze zasady, które uczą jak zachowywać bezpieczeństwo na drodze – zarówno wtedy, gdy jest się pasażerem samochodu, jak i pieszym. W zajęciach uczestniczy gość specjalny – manekin testowy Jan. To właśnie on przypomina dzieciom między innymi o tym, aby zawsze zapinały pasy, jeździły w specjalnych fotelikach samochodowych, zwracały uwagę rodzicom na wyregulowanie zagłówków w aucie. – Każdy kolejny rok potwierdza, że nasza akcja jest cały czas potrzebna. Wiedza o tym, jak dbać o bezpieczeństwo i widoczność na drodze to bardzo ważny element edukacji najmłodszych, który zaprocentuje też w przyszłości, a szerzenie jej wpisuje się w naszą firmową filozofię. Dlatego tym bardziej cieszy nas to, że dzieci tak chętnie biorą udział w zajęciach, a nauczyciele dopytują o dodatkowe materiały szkoleniowe, które później wykorzystują, by razem ze swoimi podopiecznymi utrwalać wiedzę – mówi Martyna Stando z Bridgestone Poznań, która koordynuje akcję Think Before You Drive.

Ponadto oprócz części prowadzonej przez animatorów, w warsztatach z dziećmi biorą udział również policjanci, którzy opowiadają dzieciom m.in. o bezpieczeństwie i widoczności pieszych na drodze, a także o numerach alarmowych.

Cieszę się, że oprócz nas – policjantów – w edukowanie najmłodszych z zakresu bezpieczeństwa na drodze są zaangażowane firmy takie jak Bridgestone Poznań. Im wcześniej rozpoczynamy budowanie u dzieci świadomości w tym zakresie, tym szybciej zaczynają one dbać o bezpieczeństwo nie tylko swoje, ale i bliskich oraz kształtują w sobie dobre nawyki – mówi Norbert Woźniak, Zastępca Naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu.

Uczestniczące w akcji dzieci nie tylko zyskają cenną wiedzę – Bridgestone Poznań zatroszczy się o ich widoczność na drodze także w praktyce. Każdy maluch, który weźmie udział w zajęciach, otrzyma specjalny pakiet gadżetów, w którym znajdzie m.in. odblaskową kamizelką oraz opaskę.

 

 

Newseria Lifestyle


POWIĄZANE

Sekrety bezpiecznych transakcji online: Najlepsze praktyki dla użytkowników syst...

Jak wynika z najnowszego sondażu, 76,1% Polaków na co dzień oszczędza na zakupac...

Folia stretch jest niezwykle wszechstronnym materiałem, który ma szereg różnych ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę