aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Współpraca podstawą sukcesu branży jagodowej

30 kwietnia 2019
Współpraca podstawą sukcesu branży jagodowej

7 organizacji branżowych i grup producentów połączyło siły, by skuteczniej budować nawyk codziennej konsumpcji polskich superowoców jagodowych. Razem stworzą konsumentom szerszą ofertę, przez większą część roku. Pomysł polega na tym by się wspierać w sezonie zbiorów. Wzorem doświadczeń środowiska plantatorów borówki będą dalej promować zaangażowanie plantatorów i współpracę.

pas_01_v2.jpg
 

- Polscy producenci owoców to są osoby wykształcone, które potrafią uprawiać i które wiedzą jak zmienia się rynek. Potrafią wyciągać właściwe wnioski z tego co się dzieje na świecie, który mocno się globalizuje

– mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw

Współpraca podstawą sukcesu

- Cały świat współpracuje. Nie są to tylko plantatorzy, współpraca powinna obejmować również tych, którzy zajmują się nauką, doradztwem, administracją. Konieczna jest współpraca między kolejnymi ogniwami w łańcuchu dostaw, czyli przetwórcami i handlem. Naszym wspólnym celem jest dostarczenie najwyższej jakości produktu, którego oczekuje konsument.
 
Oczekiwanym sukcesem producentów owoców będzie wzrost świadomości konieczności zwiększenia konsumpcji owoców. U progu sezonu życzymy naszym konsumentom najwyższej jakości polskich owoców jagodowych, których codzienna konsumpcja owocuje dobrym zdrowiem i samopoczuciem - kończy Boguta.
 

- Trendy zdrowotne i żywieniowe to temat na czasie. Borówka jest dziś symbolem zdrowego stylu życia. Globalny sukces borówki to właśnie efekt edukacji konsumentów na temat korzyści, jakie daje jej spożywanie

- mówi Nick Hall, manager BBC Technologies.

Otwartość podstawą współpracy

- Pracujemy na rzecz wspólnego celu. Nie tylko jeśli chodzi o działania po zakończeniu zbioru i pakowanie, czyli obszar w którym ja działam, ale także sam zbiór i dzielenie się wiedzą, tak aby wszyscy wytwarzali dobry produkt. Jeśli mógłbym coś szczególnie podkreślić, to że wszyscy powinniśmy być bardziej otwarci. Współpraca  i przekazywanie sobie wiedzy ma ogromne znaczenie dla rozwoju całej branży – dodaje Nick Hall.
 
- Plantatorzy powinni ze sobą współpracować. To warunek dalszego rozwoju rynku borówki w Polsce. Rozwój warunkuje świadomość konsumentów. Ludzie powinni docenić to co robią producenci borówki i owoców miękkich, aby wyprodukować piękne i tak zdrowe owoce – mówi dr inż. Andrzej Grenda, manager YARA Polska.
 
- Współpraca organizacji i grup tworzy nową jakość. Działania promujące sprzedaż polskich owoców miękkich są niezbędne. W przypadku borówki są one prowadzone od lat i one przynoszą wymierną korzyść. Trochę brakowało takich działań w przypadku innych owoców. Np. maliny, gdzie jesteśmy też jednym z największych producentów w Europie, jagody kamczackiej, która jest nowa na naszym rynku, oczywiście truskawki w segmencie deserowym – przekonuje Grenda.
 
Podmiotem działań, które zainicjowali plantatorzy są owoce truskawki, maliny, czarnej porzeczki, borówki, jagody kamczackiej, aronii oraz mini-kiwi, owocu o podobnych właściwościach, którego produkcja odbywa się w Polsce. Celem jest budowa kategorii „polskie superowoce” – owoców wyjątkowo bogatych w składniki szczególnie korzystne dla naszego zdrowia i urody. W planach wspólna promocja kolejnych owoców w sezonie ich zbiorów. Zaczyna truskawka, za nią malina.
 
Kampanię „Czas na polskie superowoce!” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Partnerami KZGPOiW są: Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej. Realizacja zadania odbywa się przy współpracy z Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA i Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

 

Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”.

 

Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw


POWIĄZANE

Sekrety bezpiecznych transakcji online: Najlepsze praktyki dla użytkowników syst...

Jak wynika z najnowszego sondażu, 76,1% Polaków na co dzień oszczędza na zakupac...

Folia stretch jest niezwykle wszechstronnym materiałem, który ma szereg różnych ...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę