Współpraca polskich superowoców

21 stycznia 2020
Współpraca polskich superowoców

Plantatorzy owoców jagodowych intensywnie ze sobą współpracują. Jagodowe są zaliczane do tzw. superfruits - żywności szczególnie korzystnej dla naszego zdrowia i urody. Producenci akcentują korzyści z ich regularnej konsumpcji. Podpowiadają filiżankę jako wielkość dziennego spożycia. Wspólnie stworzyli ciekawą ofertę handlową. Oferują świeże, sezonowe, polskie superowoce, codziennie przez ponad pół roku.

polska smakuje_pasek.jpg
 

Integrujemy się jako środowisko. Wspólnie pracujemy nad tym by w maju przyciągnąć do sklepów jak najwięcej Polaków i potem promować codzienną konsumpcję owoców jagodowych do października. Promujemy „korzystanie z pełni sezonu na truskawki i wypatrywanie pierwszych polskich malin”. Podobnie w kolejnych tygodniach kiedy na rynku pojawiają się owoce jagody kamczackiej, borówki wysokiej, czarnej i czerwonej porzeczki, aronii oraz uprawianego w Polsce minikiwi. Tak stworzyliśmy realną „jagodową sztafetę”

- mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

− Produkcja owoców i warzyw powinna się opierać na zorganizowanych sadownikach. Przewagą naszych konkurentów jest wyłącznie stopień zorganizowania. Chodzi także o to, aby organizacje reprezentujące producentów starały się ze sobą współpracować, a nie konkurować – podkreślił podczas otwarcia tegorocznych targów TSW Jan Krzysztof Ardanowski, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Jako dobry przykład minister podał wspólne kampanie promocyjne producentów owoców jagodowych.
Kampanie owoców jagodowych koncentrują się wokół korzyści z codziennej konsumpcji, informacji o sezonie (dostępności) oraz na czymś co jest określane jako „płynne przejście z jednego owocu w sezon kolejnego”. Kampania zmienia model konsumpcji ze „spróbowania w szczycie sezonu” na codzienną konsumpcję, z dbałością o brak przerwy.

Stawiamy na codzienną konsumpcję dla zdrowia i urody

- Współpraca pozwala nam budować nawyk codziennej konsumpcji. Żaden pojedynczy owoc jagodowy nie byłby wstanie zrobić tego samodzielnie. Razem to nam się udaje. Stawiamy na codzienną konsumpcję z korzyścią dla zdrowia i urody - mówi Witold Boguta, Prezes KZGPOiW.
Do komunikatów „zdrowe i polskie” dodaliśmy pojęcie „superowoce” i korzyści w obszarze urodowym. Obietnica dobrego samopoczucia i wyglądu wzbogaca postrzegane korzyści z konsumpcji i, co ważne, przybliża je w czasie – dodaje Boguta.
 
Konsumenci często szukają wybitnych walorów smakowych i zdrowotnych w owocach egzotycznych. Natomiast w kraju mamy owoce jagodowe, o których mówi cały świat. Mówi i nazywa superowocami. Owoce jagodowe są znakomitym źródłem antyoksydantów, skoncentrowanych, smacznych i doskonale przyswajalnych. Pracujemy nad tym by wiedzieli o tym wszyscy – mówi Janusz Andziak, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Truskawek.
 
- Borówki podbiły rankingi najzdrowszych owoców świata. Dzięki różnym odmianom mamy je przez długi czas, od czerwca, przez tradycyjnie lipiec, sierpień i wrzesień, praktycznie do października. W sezonie zachęcamy do spożywania przynajmniej filiżanki świeżych borówek dziennie. Poza sezonem w formie przetworów - mówi Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.
Efektywność komunikacji producenci osiągnęli dzięki konsekwentnemu budowaniu przekazów związanych z codzienną konsumpcją oraz korzyściami „dla zdrowia i urody”. Stałym atrybutem jest filiżanka - relatywnie mała ilość owoców, którą każdy może kupić.

Polskie superowoce są niezwykle wartościowe

- Dzięki wspólnej inicjatywie możemy promować polskie owoce jagodowe. Nasi konsumenci muszą wiedzieć, że w naszym kraju są produkowane tak ważne dla nas wszystkich i tak zdrowe owoce. Polskie superowoce są niezwykle wartościowe. Środek lata przypada porzeczce. Polska jest hegemonem, jeżeli chodzi o produkcję tych owoców. Mamy ugruntowaną pozycję. Porzeczki są bogate w witaminę C, w antocyjany. Pracujemy wspólnie by przypomnieć Polakom smak porzeczki. Potem pałeczkę przekazujemy aronii – mówi dr Piotr Baryła, prezes Polskiego Stowarzyszenia Plantatorów Porzeczek.
Komunikacja bazuje na sezonowości, oczekiwaniu na kolejne owoce. Obok pojęcia jagodowej sztafety jest atrybut pałeczki, którą przekazują sobie plantatorzy kolejnych owoców.
- Sezonową ofertę polskich superowoców przedłużają Mini-kiwi. Owoce zdrowe, ekologiczne i takie które powinniśmy jeść w czasie, kiedy pogoda się załamuje – mówi powiedział dr hab. Piotr Latocha prof. SGGW, prezes Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi.
 
Kampania pokazuje plantatorów owoców. Takie podejście buduje autentyzm i aspiracyjność - zaczynamy postrzegać producentów, jako ludzi atrakcyjnych, ciekawych, którzy mogą coś wnieść w nasze życie. Zdjęcia wzmacniają percepcje „blisko natury”.
 
- Komunikujemy korzyści z regularnego spożywania superowoców. Współpraca kilku środowisk, z koncentracją na korzyściach dla konsumenta, kształtuje wizerunek producentów. Stałym atrybutem jest filiżanka. Definiuje ona sposób konsumpcji, w którym nie ma trudności związanych z odmierzaniem i liczeniem porcji – mówi Maciej Dolata, Partner Zarządzający agencji INSPIRE smarter branding, nadzorującej realizację przyjętej strategii komunikacji.
 
Wspólnota i współpraca jest jednym w ważniejszych i częstszych komunikatów. Fizycznie wspólnotę mogliśmy zobaczyć podczas wielu eventów oraz turnieju piłkarskiego. Zdjęcie kapitanów 4 jagodowych drużyn jest jednym z niezapomnianych symboli integracji 2019.
 
Kampanię „Czas na polskie superowoce!” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw przy współpracy 7 branżowych organizacji. Partnerami są Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej SPBA, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej, Polskie Stowarzyszenie Plantatorów Porzeczek, Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA i Stowarzyszenie Plantatorów Mini Kiwi. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.



Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce!”.




pasek_logotypy rozne_07 (1).jpg
 
 

Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw


POWIĄZANE

Agnieszka Maliszewska, Pierwsza Wiceprzewodnicząca Cogeca i Dyrektor Biura Polsk...

Kanadyjska mleczarnia będąca na 10. miejscu naszego rankingu największych mlecza...

– Przeciwdziałanie zmianom klimatycznym to największe wyzwanie dla polskiej i eu...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę