aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

Wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016 w Krajowej Spółce Cukrowej S.A.

19 stycznia 2016
Wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016 w Krajowej Spółce Cukrowej S.A.

Krajowa Spółka Cukrowa podsumowała wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016. We wszystkich siedmiu cukrowniach Spółka skupiła łącznie 3 826 tys. ton buraków cukrowych i wyprodukowała łącznie 581 tys. ton cukru.


Kampania 2015/2016 w KSC S.A. rozpoczęła się w pierwszej dekadzie października 2015 roku, zakończyła w pierwszej dekadzie stycznia 2016 r. Kampania prowadzona była
w siedmiu Oddziałach KSC S.A.: Cukrownia Dobrzelin, Cukrownia Kluczewo, Cukrownia Krasnystaw, Cukrownia Kruszwica, Cukrownia Malbork, Cukrownia Nakło, Cukrownia Werbkowice. Średni czas trwania kampanii wyniósł 75 dni. We wszystkich siedmiu cukrowniach Spółka skupiła łącznie
3 826 tys. ton buraków cukrowych i wyprodukowała łącznie 581 tys. ton cukru. Najwyższy średni plon uzyskano w Cukrowni Malbork – 66,3 t/ha. W 2015 roku buraki cukrowe uprawiane były na areale 70 500 ha, uprawiało je 15 178 plantatorów.


Zarząd Krajowej Spółki Cukrowej S.A. ocenia wyniki kampanii cukrowniczej 2015/2016 jako dobre. Należy zaznaczyć, że wpływ na wyniki skupu miała w szczególności letnia susza i związany z nią trudny sezon wegetacyjny. W związku z tym spadki plonów buraków cukrowych odnotowano w Europie i u innych producentów krajowych.


Mimo trudnych warunków Krajowa Spółka Cukrowa S.A. osiągnęła satysfakcjonujący poziom skupu buraków cukrowych i produkcji cukru.

 

 

********

Krajowa Spółka Cukrowa S.A. powstała w 2002 roku. Jest największym w Polsce i ósmym, co do wielkości, producentem cukru w Europie. Udział KSC S.A. w krajowym rynku cukru wynosi blisko 40 procent. W skład koncernu wchodzi 7 cukrowni (Dobrzelin, Kluczewo, Krasnystaw, Kruszwica, Malbork, Nakło, Werbkowice) zlokalizowanych na terenie pięciu województw.


Podstawowy przedmiot działalności Krajowej Spółki Cukrowej S.A. stanowi produkcja
i sprzedaż cukru oraz handel wyrobami powstałymi w trakcie jego wytwarzania. Odbiorcami produktów Spółki sprzedawanymi pod marką
Polski Cukier są zarówno uznane firmy polskie, jak i renomowane koncerny międzynarodowe.

Biuro prasowe Krajowej Spółki Cukrowej S.A.


POWIĄZANE

Rada Eeuropy formalnie przyjęła wczoraj ukierunkowany przegląd niektórych podsta...

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa informuje, że w związku ze złożoną rezygnacją...

W pierwszych 6 dniach maja przewozy drogowe produktów rolnych z Ukrainy w ekspor...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę