OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

„Zdrowo Upaprani” to promowanie zdrowego trybu życia wśród dzieci

8 maja 2025
„Zdrowo Upaprani” to promowanie zdrowego trybu życia wśród dzieci

Firma Siluflora, producent kory, torfu i podłoży ogrodniczych, ogłasza start kampanii społecznej pod nazwą „Zdrowo Upaprani”. Inicjatywa ma na celu inspirowanie rodzin do powrotu do natury i promowanie zdrowego trybu życia wśród dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Powrót do natury – powrót do równowagi

W obliczu coraz większego oddalenia od przyrody „Zdrowo Upaprani” przypomina, że to właśnie kontakt z naturą kształtuje zdrowe nawyki i buduje fundamenty zrównoważonej przyszłości. Kampania pokazuje, jak wielką wartością dla dzieci i ich rodzin może być wspólne sadzenie roślin, zakładanie ogródka czy przygotowywanie zdrowych posiłków.

– Wierzę głęboko w wartość i zasadność tej kampanii. „Zdrowo Upaprani” to dla nas coś więcej niż projekt – to misja. Misja, która ma szansę przynieść dużo pozytywnych zmian i dla jednostki, i dla planety. Chcemy wspierać dzieci w ich rozwoju, świadomym jedzeniu, pokazywać im piękno natury i uczyć, jak ważna jest troska o ich środowisko i planetę, na której będą żyć przez wiele lat. Jeśli uda nam się zasadzić choćby jedno nasionko dobrej zmiany w sercach najmłodszych, to będzie nasz największy sukces – mówi Michał Komosiński, CEO firmy Siluflora.

Do udziału jako eksperci zostali zaproszeni: Magdalena Wiechna-Puciata – pedagożka, trenerka mentalna; Aleksandra Biały – mgr dietetyki, twórczyni @pierwszesmaki; Michał Częstochowski – psycholog kliniczny z 18-letnim doświadczeniem; Marta Łukowska – fizjoterapeutka, pedagożka, specjalistka w zakresie integracji sensorycznej i wczesnego wspomagania rozwoju; Szymon Sypniewski - specjalista ds. podłoży specjalistycznych z 28-letnim doświadczeniem.

Edukacja przez działanie

W ramach kampanii Siluflora planuje dotrzeć do przedszkoli i szkół podstawowych z darmowymi materiałami edukacyjnymi, warsztatowymi oraz zestawami ogrodniczymi. Do dzieci trafią dostosowane do ich wieku materiały, które w przystępny i inspirujący sposób opowiadają o wartościach kampanii, najmłodsi zostaną także zachęceni m.in. do siania roślin i opieki nad nimi.

Kampania „Zdrowo Upaprani” opiera się na kilku kluczowych założeniach, których wspólnym mianownikiem jest powrót do natury i budowanie zdrowych nawyków od najmłodszych lat - poprzez zachęcenie do wspólnego sadzenia roślin i zakładania domowych ogródków, co nie tylko rozwija dzieci manualnie, ale również uczy cierpliwości i troski o otoczenie. Kampania ma również na celu wspieranie nauczycieli i opiekunów w prowadzeniu zajęć przyrodniczych, dostarczając im gotowe materiały i inspiracje do pracy z dziećmi. Wszystko po to, by rozbudzać w najmłodszych ciekawość świata, poczucie odpowiedzialności oraz trwałą więź z naturą.

- Zabawa w ziemi, choć dla wielu dorosłych może kojarzyć się z brudem i koniecznością sprzątania, jest jednym z najcenniejszych doświadczeń rozwojowych dla dzieci. Kontakt z glebą, sadzenie roślin, podlewanie czy zwykłe kopanie rączkami w piasku i ziemi, to nie tylko forma zabawy, ale także wszechstronna stymulacja rozwoju dziecka - mówi pedagożka Magdalena Wiechna-Puciata.

Jak dodaje psycholog kliniczny, Michał Częstochowski: - W dobie postępującej cyfryzacji i urbanizacji, coraz więcej badań naukowych potwierdza fundamentalne znaczenie kontaktu z naturą dla prawidłowego rozwoju człowieka. Szczególnie istotne jest to w przypadku najmłodszych pokoleń, których pierwsze doświadczenia z otaczającym światem kształtują późniejsze postawy, nawyki i umiejętności.

W sercu działań edukacyjnych stoi Jeżyk – wyjątkowy bohater i symbol kampanii. Ten zielony superbohater walczy z zabetonowanym światem, edukując najmłodszych i rozsiewając nasiona, które ratują planetę. Jego misja? Przywracać zieleń tam, gdzie jej najbardziej potrzeba i pokazywać, że każdy – nawet najmłodszy – może mieć wpływ na przyszłość planety.

oprac, e-red, ppr.pl


POWIĄZANE

Ogłoszona strategia PAIH oparta jest na czterech filarach: zwiększeniu eksportu,...

Na przełomie kwietnia i maja głównym problemem, przed jakim stają sadownicy, są ...

Firma K+S zaprezentowała projekt Werra 2060, którego celem jest kompleksowa mode...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę