aaaaaaaaaaaJOHN_DEERE1

PRYWATYZACJA SPÓŁEK POLMOS Z BIELSKA-BIAŁEJ I JÓZEFOWA

23 czerwca 2010
Warszawa, 21 czerwca 2010 roku –Ministerstwo Skarbu Państwa zaprosiło inwestorów do uczestnictwa w przetargu publicznym, którego przedmiotem będzie nabycie akcji Śląskiej Wytwórni Wódek Gatunkowych „Polmos” S.A. z siedzibą w Bielsko-Białej oraz akcji Mazowieckiej Wytwórni Wódek i Drożdży „Polmos” S.A. z siedzibą w Józefowie k/Błonia. Do udziału w przetargu zostaną dopuszczeni wszyscy, którzy spełnią jego warunki oraz złożą ofertę do 22 lipca br. do godziny 12.00
W przetargu publicznym „Polmosu” z Bielska-Białej Ministerstwo Skarbu Państwa oferuje inwestorom nabycie pakietu 2.694.500 akcji imiennych stanowiących 85% kapitału zakładowego Spółki. Cena minimalna za jedną akcję została ustalona na poziomie 12,08 złotych.
W przypadku przetargu publicznego „Polmosu” z Józefowa Ministerstwo Skarbu Państwa planuje zbyć 3.825.000 akcji imiennych stanowiących 85% kapitału zakładowego Spółki. Cena minimalna za jedną akcję została ustalona na poziomie 5,56 złotych.

Wszelkie pytania dotyczące wymagań stawianych uczestnikom przetargu oraz szczegółowych warunków, jakie powinna spełniać oferta nabycia akcji Spółki należy kierować do Ministerstwa Skarbu Państwa do 16 lipca br.

Śląska Wytwórnia Wódek Gatunkowych „Polmos” specjalizuje się w produkcji wódek czystych i gatunkowych. Jej sztandarowym produktem jest Extra Żytnia. Drugi pod względem ważności wyrób, to likier jajowy Advocaat, będący liderem rynkowym w swojej kategorii. Swój udział w krajowym rynku ŚWWG „Polmos” S.A. szacuje na 3-4%. Produkcja w Spółce oparta jest na nowoczesnej technologii. Potwierdzeniem wysokiej jakości produktów są: obowiązujący od 2004 roku system HACCP oraz wdrożony w 2008 roku system jakości ISO 9001:2001. Polmos w Bielsku-Białej swoje produkty sprzedaje poprzez hurtownie oraz bezpośrednio do sieci handlowych.
Celem firmy jest powiększenie sprzedaży zagranicznej. W sektorze napojów spirytusowych dostawcy konkurują ze sobą wiodącymi markami, których wizerunek budowany jest z udziałem dużych budżetów promocyjnych. Na sukces wiodących producentów wpływ ma również serwis sprzedażowy, w którym olbrzymią rolę odgrywają ekipy handlowe – działające w strukturach korporacyjnych, docierające do punktów sprzedaży detalicznej, sieci handlowych i gastronomii.

Mazowiecka Wytwórnia Wódek i Drożdży „Polmos” S.A. to przede wszystkim producent destylowanych wyrobów alkoholowych i alkoholu etylowego. Spółka zajmuje się również m.in. handlem napojami alkoholowymi oraz bezalkoholowymi. Wytwarza i dystrybuuje parę wodną i gorącą wodę. Swoje udziały ilościowe w sprzedaży wyrobów spirytusowych na rynku krajowym wytwórnia szacuje na 2,3 %. To pozwala Spółce znaleźć się w pierwszej dziesiątce najlepszych i największych producentów wódki w Polsce. Dodatkowo strategicznym partnerem dla Polmosu jest firma Diageo Polska, dla której wytwórnia produkuje wódkę Smirnoff.
Najbardziej rozpoznawalnymi markami Polmosu są m.in. Wiśniówka Cherry Cordial, Extra Żytnia Vodka, czy Wódka z Czerwoną Kartką. Swoje produkty spółka sprzedaje trzema kanałami: hurtowym, który odpowiada za 80% sprzedaży, sieciowym (nowoczesnym), generującym 18% wolumenu sprzedaży i detalicznym. Wytwórnia współpracuje z największymi firmami w Polsce specjalizującymi się w sprzedaży i dystrybucji produktów spirytusowych: Żywiec Trade, Alti Plus, Janus. Spółka działa na rosnącym i perspektywicznym rynku. Obok Mazowieckiej Wytwórni Wódek i Drożdży „Polmos” S.A., rynek ten dzielą między siebie m.in: Grupa CEDC, Grupa Sobieski, Polmos Lublin, V&S Luksusowa, P. Ricard z Wyborową, Brown Forman z Finlandią, czy Polmos Bielsko Biała oraz Diageo ze Smirnoffem. Strategia rozwoju Mazowieckiej Wytwórni Wódek i Drożdży „Polmos” S.A. zakłada wzrost sprzedaży marek własnych, zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym. Wzrost ten obejmuje tradycyjny
i nowoczesny kanały sprzedaży.
Szczegółowe zasady dotyczące uczestnictwa w przetargu publicznym Spółek dostępne są
w ogłoszeniu prywatyzacyjnym, umieszczonym na stronie internetowej Ministerstwa pod adresem: http://www.msp.gov.pl/portal/pl/250/10698/Zaproszenie_do_przetargu_publicznego_na_nabycie_akcji_spolek_Slaska_Wytwornia_Wo.html

 INFORMACJE O PLANIE PRYWATYZACJI NA LATA 2008-2011
Realizowany od ponad dwóch lat Plan Prywatyzacji 2008-2011 to pierwszy tak spójny
i kompleksowy program prywatyzacyjny w Polsce mający na celu sprywatyzowanie
do 2011 roku jak największej liczby polskich przedsiębiorstw. Ma on przynieść łącznie blisko
37 miliardów złotych do budżetu państwa. Rok 2010 ma być rekordowym pod względem transakcji prywatyzacyjnych i wpływów z tego tytułu.
Do największych transakcji prywatyzacyjnych  w 2010 roku (od stycznia do końca maja) należy zaliczyć: sprzedaż na giełdzie 10% akcji KGHM za ok. 2 miliardy złotych, sprzedaż akcji LOTOS za 406 milinów złotych, sprzedaż 16,05% akcji ENEA (drugi etap prywatyzacji) za 1,134 miliarda złotych, ostatni etap prywatyzacji kopalni Bogdanka – 1,119 miliarda złotych, sprzedaż na giełdzie 31,6% akcji Mennicy Polskiej za 262 miliony złotych oraz prywatyzacja PZU – 8,1 miliarda złotych – największy debiut na wszystkich europejskich giełdach od końca 2007 roku.
Założenia Planu Prywatyzacyjnego mówią o  przekazaniu w prywatne ręce ponad 800 spółek Skarbu Państwa, działających w kilkudziesięciu sektorach gospodarki. W sierpniu
2009 r. ogłoszono przyspieszenie prywatyzacji, wyznaczając jednocześnie 54 kluczowe spółki przeznaczone do sprzedaży do końca 2010 r.
Więcej informacji na temat Planu Prywatyzacji dostępnych jest na stronie internetowej Ministerstwa Skarbu Państwa pod następującym adresem:

http://prywatyzacja.msp.gov.pl/portal/pr/141/4047/Plan_prywatyzacji_na_lata_20082011.html

INFORMACJE O  CENTRUM  RELACJI  INWESTORSKICH
Centrum Relacji Inwestorskich zostało powołane przez Ministerstwo Skarbu Państwa w lipcu 2009 roku w celu bieżącej obsługi inwestorów zainteresowanych firmami uczestniczącymi w procesie prywatyzacji. Pracownicy CRI odpowiadają na zapytania telefoniczne i mailowe. Pomagają także potencjalnym inwestorom skontaktować się z osobami nadzorującymi poszczególne spółki, organizują spotkania oraz osobiście przybliżają program prywatyzacyjny wszystkim, którzy zechcą odwiedzić Ministerstwo.

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt.
Kontakt dla inwestorów:
Centrum Relacji Inwestorskich
Aleksandra Karpowicz, inwestor@msp.gov.pl, tel. (022) 695 90 01 lub 695 90 02





POWIĄZANE

Do sądów w I kw. br. trafiło 21 tys. pozwów rozwodowych. Wzrost rdr. wynosi blis...

- Usprawnione prace legislacyjne: mniej konfliktów kompetencyjnych i lepsze mech...

Metan: Parlament przyjmuje nowe prawo mające na celu ograniczenie emisji z sekto...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę