Nowe opakowania

20 października 2004

Nowe, lepsze opakowania. Tylko tyle, a może aż tyle? To warunek, aby polscy rolnicy mogli bez przeszkód sprzedawać swoje owoce i warzywa na rynku "starej" Unii Europejskiej.

Szwedzi zapewniają, że wtedy zwiększyliby import aż 10-krotnie. Na razie sprzedaż polskich owoców i warzyw do Szwecji, to zaledwie 2% importu. Dla porównania: Włosi mają 20-procentowy udział. "Najważniejszą rzeczą jest to, że wysyłamy towar w tym opakowaniu na dystans 500-1000 km i te opakowania po sprzedaży towaru wchodzą na tamtejszy rynek, natomiast my otrzymujemy opakowania z innych transakcji w naszej okolicy" - mówi Tomasz Czubik, manager sprzedaży.

"Mamy nadzieję, że logistyka w polskim handlu artykułami rolnymi szybko się rozwinie do normalnych standardów Zachodniej Europy. Pracujemy nad ulepszeniem systemu opakowań, aby wyeliminować kartonowe pudełka. W ten sposób zmniejszymy straty w sklepach." - dodaje Mikael Routsalainen, dyrektor działu.

Dotychczas polscy producenci i odbiorcy stosowali różne opakowania. Musieli je kupić, a poza sezonem leżały bezużytecznie w magazynach. Nowe reguły odpowiadają polskim producentom i handlowcom.

Wprowadzenie nowych opakowań będzie konieczne, bo od przyszłego roku do Szwecji nie będzie można sprzedawać produktów, które nie będą transportowane w tzw. opakowaniach typu RTP, czyli opakowaniach zwrotnych.


POWIĄZANE

Od 10 lutego Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmował...

Około 92,6 tys. ton żywności o wartości ponad 265 mln zł trafi w tym roku do org...

Sytuacja na unijnym rynku rolnym nadal jest krytyczna. Potrzeba środków łagodząc...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę