OPOLAGRA_2025
AgroShow_05_2025_Zielone

Polska Izba Mleka o aktualnych działaniach

2 czerwca 2009
Na początku 2009 roku Polska Izba Mleka otrzymała dofinansowanie z Funduszu dla Organizacji Pozarządowych na realizację projektu ”Rozwój instytucjonalnych zdolności oraz potencjału Polskiej Izby Mleka”. W ramach projektu Izba otrzymała wsparcie merytoryczne i inwestycyjne – zorganizowała m.in. konferencję pt. „Problematyka branży mleczarskiej w Polsce i UE - działania Polskiej Izby Mleka w aspekcie podwyższania konkurencyjności branży”, przeprowadziła działania promocyjne oraz działania związane z podniesieniem kwalifikacji organów PIM, na których spoczywa realizacja celów statutowych organizacji.

-Celem działań zrealizowanych w ramach projektu była m.in. szeroko zakrojona promocja naszej organizacji - mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor Biura PIM. -Polska Izba Mleka jest młoda, powołaliśmy ją w kwietniu 2008 roku, a więc niedawno obchodziliśmy rocznicę istnienia. Jesteśmy aktywni w środowisku mleczarskim, jednak dotychczas nie mieliśmy szans dotarcia z informacją o naszych działaniach do potencjalnych zainteresowanych firm, które nie są członkami naszej organizacji. Umożliwiła nam to konferencja zrealizowana w ramach projektu,
w której uczestniczyło około 80 podmiotów. Spośród nich część wyraziła zainteresowanie przystąpieniem do Izby, co niezmiernie nas cieszy, bowiem chcemy być reprezentantem, a tym samym głosem całej branży, stąd im więcej podmiotów zrzeszamy, tym pewniej reprezentujemy interesy polskiego mleczarstwa - dodaje Agnieszka Maliszewska.

-Polska Izba Mleka stara sie pozyskiwać fundusze na działalność z różnych źródeł, oprócz wsparcia ze środków tzw. Funduszu Norweskiego, realizujemy również zadania finansowane z Funduszu Promocji Mleczarstwa - informuje A. Maliszewska.
Dzięki wsparciu z FPM Polska Izba Mleka zrealizowała m.in. dwa badania.
W ubiegłym roku były to badania oceniające wiedzę konsumentów na temat produktów mleczarskich oraz identyfikujące  przyczyny ich niskiego spożycia. Natomiast w kwietniu br. PIM przeprowadziła badania tendencji rozwoju rynku artykułów mleczarskich pod kątem produktów funkcjonalnych.
Wyniki tych badań nie zostały jeszcze rozpowszechnione, na konferencji prasowej
w Warszawie po raz pierwszy Izba poinformowała o wynikach badań. Zasadniczą część badania stanowiła analiza zachowań konsumenckich w zakresie 12 grup mleczarskich produktów funkcjonalnych, deklaracja spożycia wśród konsumentów
i nie-konsumetów, akceptacja jakości i ceny, analiza czynników wpływających na wybór oraz ograniczających spożycie poszczególnych grup produktów, a także analiza czynników powodujących wzrost i spadek spożycia.
 
Produkty funkcjonalne postrzegane są przez Polaków jako produkty nowoczesne, nowe, o wysokiej jakości oraz nowocześnie opakowane. Głównym źródłem informacji o mlecznych produktach funkcjonalnych jest dla konsumenta reklama telewizyjna, prasowa oraz reklama w samym miejscu sprzedaży, a w dalszej kolejności źródła osobowe, czyli informacja od innych osób. Spośród dostępnych na rynku produktów funkcjonalnych najbardziej akceptowane, a zarazem najczęściej wybierane
są produkty podnoszące odporność (prawie 40% wskazań) , produkty light (31%) oraz produkty z dodatkiem minerałów (30%).
Połowa konsumentów kieruje się przy wyborze produktów funkcjonalnych czynnikami indywidualnymi dotyczącymi poszczególnych grup produktów.
Czynniki zdrowotne mlecznych produktów funkcjonalne ważne są dla 11% konsumentów, a zaledwie 7% kieruje sie czynnikiem ekonomicznym, co oznacza, że klient jest zdolny kupować droższe produkty funkcjonalne, o ile mają one dla niego wartość i spełniają oczekiwania.

Ze środków FPM Polska IZba Mleka zrealizowała film edukacyjny pt."Temat: Mleko" skierowany do uczniów , nauczycieli i rodziców. Film informuje o walorach zdrowotnych mleka i jego przetworów, podkreśla rolę wapnia w organizmie młodego człowieka oraz wskazuje na zagrożenia zdrowotne, jakie niesie ze sobą wyeliminowanie z codziennej diety mleka.
Film rozesłany został do kuratoriów oświaty, szkół i przedszkoli na terenie całego kraju z prośbą do dyrektorów o włączenie filmu do realizowanych zadań edukacyjnych na lekcjach prozdrowotnych.

POWIĄZANE

Spółdzielnia Mleczarska Ryki, jeden z wiodących producentów serów dojrzewających...

Przyspieszone tempo wdrażania regulacji CSRD (Corporate Sustainability Reporting...

Małgorzata Cebelińska, Wiceprezes Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, wzię...


Komentarze

Bądź na bieżąco

Zapisz się do newslettera

Każdego dnia najnowsze artykuły, ostatnie ogłoszenia, najświeższe komentarze, ostatnie posty z forum

Najpopularniejsze tematy

gospodarkapracaprzetargi
Nowy PPR (stopka)Pracuj.pl
Jestesmy w spolecznosciach:
Zgłoś uwagę